ΘΕΜΑΤΑ

ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ
Χωρίς επαρκή έλεγχο και αστυνόμευση




Τραγική είναι η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Λεωφόρου Πεντέλης. Επικρατεί κυκλοφοριακό χάος και αδιέξοδο. Οι οδηγοί των αυτοκινήτων παρκάρουν παντού και από τα δύο ρεύματα της κυκλοφορίας, δηλαδή και της ανόδου και της καθόδου, δημιουργώντας εκρηκτικό κυκλοφοριακό πρόβλημα. Αυτό συμβαίνει διότι με την απαράδεκτη αυτή συμπεριφορά των οδηγών να σταθμεύουν παράνομα αχρηστεύεται εντελώς αυτή καθ' αυτή η λειτουργία της Πεντέλης ως λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας. Προς το σκοπό τούτο άλλωστε και βεβαίως για τη μείωση του μποτιλιαρίσματος και της κυκλοφοριακής ελάφρυνσης πραγματοποιήθηκε το έργο της διαπλάτυνσης της λεωφόρου. Ωστόσο, είναι ένα θέμα που άπτεται καθαρά της κυκλοφοριακής αγωγής όλων μας αλλά και της παιδείας μας. Είναι αδιανόητο να παρκάρουν οι οδηγοί στη λεωφόρο, και στα δύο ρεύματα όπου να’ ναι και να παρακωλύουν απίστευτα την κυκλοφορία των άλλων, για να κατεβαίνουν ν' αγοράσουν τσίχλες, σουβλάκια ή άλλα είδη. Έχουμε την γνώμη ότι η Τροχαία πρέπει να αστυνομεύσει ουσιαστικά την κίνηση και να επιβάλλει την κυκλοφοριακή νομιμότητα. Διότι μέχρι στιγμής ο έλεγχος και η αστυνόμευση είναι τουλάχιστον εν ανεπαρκεία. Αλλά και ο Δήμος Βριλησσίων έχει υποχρέωση να ασκήσει τις μέγιστες δυνατές πιέσεις προς την Τροχαία, ώστε επιτέλους να πιάσει τόπο το έργο της διαπλάτυνσης.

ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΜΙΑ ΠΟΛΗ
ΧΩΡΙΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ
Τα Βριλήσσια δεν διαθέτουν πεζοδρόμια για να περπατούν οι άνθρωποι. Και όσα υπάρχουν είτε είναι ακατάλληλα για περίπατο είτε είναι κατεστραμμένα. Η αλήθεια την οποία γνωρίζουν άπαντες συνίσταται στο γεγονός ότι οι περισσότερες δημοτικές αρχές δεν ενδιαφέρθηκαν να δημιουργήσουν πεζοδρόμια. Τούτο δείχνει την απουσία ενός περιβαλλοντικού και ανθρωποκεντρικού οράματος για τον τόπο. Κυρίως όμως αποτυπώνει την έλλειψη των ουσιαστικών προτεραιοτήτων και των ενδιαφερόντων της πλειοψηφίας των δημοτικών μας αρχόντων σε σχέση με τις πραγματικές επιθυμίες των πολιτών. Απεικονίζει δηλαδή την αναντιστοιχία των υφιστάμενων κυρίαρχων αντιλήψεων με αυτές του σύγχρονου πολίτη. Μια πόλη χωρίς πεζοδρόμια, στην πραγματικότητα, δεν είναι μια πόλη που αξίζει να τη ζεις... Δεν είναι δυνατόν να θέλει και να μην μπορεί να περπατήσει κάποιος, να αδυνατεί να περάσει μια μάνα με το καροτσάκι της, να μην χωράνε καλά - καλά δύο άτομα πάνω σε ένα πεζοδρόμιο της κακιάς ώρας... Μια αντίληψη που θα αντιμετώπιζε με σύγχρονη και προχωρημένη ματιά το θέμα αυτό, θα πρότασσε τη δημιουργία πλατιών, άνετων και καινούριων πεζοδρομίων, με ταυτόχρονες μειώσεις του πλάτους οδών (Ολύμπου, Κισσάβου, Εθν. Αντιστάσεως, Μακεδονίας και πολλών άλλων), σε συνδυασμό με την ευρύτατη επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων και τη δημιουργία πεζοδρόμων (όπως αυτών στο ΤΥΠΕΤ ή στη Ναυτική Βάση) παραπλεύρως των οδών της πόλης. Πιστεύουμε ότι η εποχή μας έχει αδήρριτη ανάγκη από σύγχρονες περιβαλλοντικές πολιτικές. Όσο πιο γρήγορα το καταλάβουμε τόσο το καλύτερο για όλους μας.

ΧΩΡΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ
Τα λεωφορεία της οργής
Ανεπαρκής και η Δημοτική μας συγκοινωνία

Χωρίς ουσιαστική συγκοινωνία παραμένουν δυστυχώς τα Βριλήσσια, εδώ και χρόνια. Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι κυριολεκτικά απογοη-τευτική. Η πόλη πραγματικά δεν καλύπτεται επαρκώς παρά τις υφιστάμενες γραμμές του ΟΑΣΑ και την περορισμένη δυνατότητα της Δημοτικής Συγκοινωνίας.
Ειδικότερα, οι γραμμές του ΟΑΣΑ μπορεί εκ πρώτης όψεως να δημιουργούν μία αίσθηση συγκοινωνιακής κάλυψης, ωστόσο αυτό δεν συνιστά την πραγματικότητα. Πολλοί δρόμοι και περιοχές της πόλης δεν καλύπτονται καθόλου, σε άλλες τα δρομολόγια είναι απελπιστικά λίγα και σε μερικές αργούν σημαντικά.
Σε ορισμένες, αλλά όχι λίγες, περιπτώσεις οι χρόνοι των δρομολογίων δεν τηρούνται, καθώς δεν υπάρχει καμία συνέπεια. Είναι για παράδειγμα χαρακτηριστική η περίπτωση της οδού Ολύμπου από Σαλαμίνος έως Ηρακλείτου από όπου δεν διέρχεται κανένα λεωφορείο ποτέ.
Πέραν όμως της συγκοινωνίας του ΟΑΣΑ με τις τεράστιες και τραγικές ελλείψεις, πρέπει να επισημανθεί η απαράδεκτη πολιτική του Δήμου Βριλησσίων στο ζήτημα της Δημοτικής Συγοικωνίας η οποία δεν αναπτύσσεται, δεν διευρύνει τις γραμμές της, αλλά αντίθετα μένει στάσιμη και μαραζώνει. Και αναφερόμαστε βέβαια σε δύο μόνο δημοτικές γραμμές δηλαδή σε απίστευτα περιορισμένες δυνατότητες, που στην ουσία ούτε επαρκώς υποβοηθητικά δεν μπορεί να λειτουργτήσει.
Έχουμε την γνώμη ότι η αντιπολίτευση του Δήμου, αφού η διοίκηση δεν κάνει κάτι, θα πρέπει να φέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο προς ψήφιση, έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την ανάπτυξη της δημοτικής μας συγκοινωνίας σε συνδυασμό με την υποβολή προτάσεων στον ΟΑΣΑ για τη βελτίωση της κύριας συγκοινωνίας και την κάλυψη ευρύτερων περιοχών της πόλης μας.
Περαιτέρω, πληθαίνουν συνεχώς τα παράπονα που δέχεται η εφημερίδα μας από κατοίκους της πόλης μας, για τα προβλήματα της συγκοινωνίας με τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο και ο κόσμος φωνάζει για τα χάλια που παρουσιάζει. Σε όλες ανεξαιρέτως τις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΑ στο προάστιό μας υφίστανται μεγάλες καθυστερήσεις που μερικές φορές αγγίζουν τα 50΄ ή και την ώρα, κόβονται ή «τρώγονται» προγραμματισμένα δρομολόγια, οι επιβάτες μεταφέρονται σαν «σαρδέλες» με αποτέλεσμα οι δημότες να ταλαιπωρούνται κατά τρόπο απερίγραπτο.Οι κάτοικοι των Βριλησσίων που χρησιμοποιούν τη δημόσια συγκοινωνία είναι αγανακτισμένοι και εξοργισμένοι. Είναι γεγονός ότι κατά καιρούς και επί όλων των διοικήσεων δίνονταν αφειδώς υποσχέσεις για βελτίωση των συγκοινωνιών στην περιοχή, πλην όμως αυτές σπάνια τηρούνταν. Αυτό είναι το ένα σκέλος του προβλήματος. Το άλλο συνίσταται στην ανεπάρκεια της δημοτικής μας συγκοινωνίας. Παρά το γεγονός ότι η επέκταση της δημοτικής συγκοινωνίας υπήρξε σημαντική προεκλογική εξαγγελία και της σημερινής δημοτικής αρχής δεν έκανε απολύτως τίποτα γι’ αυτό, δεν αγόρασε καν ούτε ένα επιπλέον μικρό λεωφορείο να εξυπηρετεί στοιχειώδεις ανάγκες. Πρώτιστο μέλημα και προτεραιότητα τόσο της διοίκησης όσο και όλων των δημοτικών παρατάξεων πρέπει να είναι η επέκταση της λειτουργίας της τοπικής μας συγκοινωνίας, ειδικά τώρα που έχουν δημιουργηθεί και ολοένα αυξάνονται νέες μεγάλες ανάγκες από τη λειτουργία και του σταθμού του μετρό στη Δ. Πλακεντίας καθώς και των σταθμών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου τόσο στην Δ. Πλακεντίας όσο και στη Λ. Πεντέλης. Ας κάνουν κάτι επιτέλους...

ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΟΛΗ

Τα Βριλήσσια είναι δυστυχώς μια σκοτεινή πόλη. Με μεγάλα, πραγματικά, προβλήματα σε ότι αφορά μια σοβαρή κάλυψη με ηλεκτροφωτισμό της πόλης μας. Με εξαίρεση το ιστορικό κέντρο και ορισμένες, λίγες, άλλες περιοχές και οδούς, ο υφιστάμενος ηλεκτροφωτισμός είναι απολύτως ανεπαρκής. Η μεγάλη πλειοψηφία των οδών και των συνοικισμών του προαστίου δεν έχει το φωτισμό που θα έπρεπε. Όπως είναι φυσικό, αυτό δημιουργεί μεγάλα προβλήματα, τόσο στους πεζούς που δεν μπορούν να περπατήσουν με άνεση το βράδυ και ειδικά το χειμώνα, αλλά και στα αυτοκίνητα που συχνά οι οδηγοί τους δεν βλέπουν τις λακκούβες με αποτέλεσμα να υφίστανται ζημίες. Επί πλέον, μια σκοτεινή πόλη δημιουργεί γενικότερο αίσθημα ανασφάλειας και δεν λειτουργεί αποτρεπτικά σε ενδεχόμενη εγκληματικότητα. Κατά τη γνώμη μας, το συγκεκριμένο πρόβλημα του ηλεκτροφωτισμού στον τόπο μας είναι μείζον, κεντρικό και σπουδαίο. Συνιστά ζήτημα πρώτης και απόλυτης προτεραιότητας, για το οποίο ήδη θα όφειλαν οι δημοτικές αρχές της τελευταίας πενταετίας κυρίως να έχουν όχι απλά επεξεργασμένες πολιτικές αλλά να τις έχει υλοποιήσει κιόλας. Δηλαδή τώρα, πέντε χρόνια μετά την έναρξη της θητείας τους, θα έπρεπε να μετρούμε τα αποτελέσματα της πολιτικής τους. Ωστόσο, και η σημερινή δημοτική αρχή ελέγχεται για απουσία σχεδόν μιας τέτοιας πολιτικής σε ένα τόσο μεγάλο ζήτημα. Ας μας πουν, ποιοί καινούριοι δρόμοι ηλεκτροφωτίστηκαν και με ποια κόστη. Ας μας πει επιτέλους η διοίκηση του κ. Ιωαννίδη το δικό της έργο στον τομμέα αυτόν. Ας μας πουν τέλος και πόσα διέθεσαν για ηλεκτροφωτισμό και ποιος ήταν ο ετήσιος προϋπολογισμός για το 2007 και το 2008. Οι δικές μας πληροφορίες ομιλούν για έναν ετήσιο προϋπολογισμό πολύ μικρού μεγέθους, που όπως αντιλαμβάνονται οι πάντες, δεν επαρκούν ούτε καν για την αντικατάσταση των καμένων λυχνιών. Νομίζουμε ότι δεν είναι απλά ένα θέμα προϋπολογισμού και μόνο. Είναι περισσότερο η ανάδειξη του προβλήματος αυτού σε κεντρικής σημασίας. Όταν το αντιμετωπίσουμε ως ένα όλως πρωτεύον ζήτημα, με την ανάλογη νοοτροπία και αντίληψη, τότε πραγματικά μπορεί να αλλάξει η υπάρχουσα κατάσταση. Για εμάς, δεν είναι νοητό να έχουμε ανοιχτά προβλήματα όπως τον ηλεκτροφωτισμό, τα όμβρια, τις οφειλόμενες αποζημιώσεις για τους δημοτικούς χώρους, τις υποδομές και αντ’ αυτών να τυρβάζουμε περί πάρκων, πλατειών, αναπλάσεων και εν γένει έργων βιτρίνας. Εν τέλει είναι θέμα πολιτικής αξιολόγησης. Τέλος, θεωρούμε ότι τόσο η αξιωματική όσο και η υπόλοιπη δημοτική αντιπολίτευση έχουν υποχρέωση εκ του ρόλου τους να αναδείξουν το εν λόγω ζήτημα σε πρώτης προτεραιότητας.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΟΔΟΥ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣΑΠΕΛΠΙΣΤΙΚΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Οξύτατο έχει γίνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της οδού Αναλήψεως. Παρά τις πολύχρονες διαμαρτυρίες των κατοίκων η Διοίκηση συνεχίζει να αδιαφορεί με αποτέλεσμα οι δημότες να καταγγέλουν τον κ. Δήμαρχο ότι τους απαξιώνει. Ειδικότερα, από την Συντονιστική Επιτροπή Πρωτοβουλίας των κατοίκων της οδού Αναλήψεως, εστάλη προς την Δημοτική Αρχή του Δήμου Βριλησσίων, για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της οδού Αναλήψεως, Ενημερωτικό Σημείωμα με αντικείμενο την Εκπόνηση αξιόπιστου κυκλοφοριακής μελέτης. Οι κάτοικοι της οδού Αναλήψεως αναφέρουν αναλυτικά στο εν λόγω σημείωμά τους: «Πιστεύουμε ότι η εκπόνηση μελέτης είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για οποιαδήποτε σχετική παρέμβαση του Δήμου με σκοπό τη βελτίωση της κυκλοφορίας. Αξία μελέτης περίπου €100.000. Τίθεται υπ΄ όψη ότι δεν προβλέπεται ούτε ένα ευρώ για το οικονομικό έτος 2008. Οι εμπειρικές παρεμβάσεις επιτείνουν το πρόβλημα και έχουν άμεση οικονομική επιβάρυνση των συνδημοτών μας. Π.χ. Μονοδρόμηση οδού Μπακογιάννη, κατασκευή Πλατείας Αναλήψεως & παρέμβαση στο S.M. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ (πλησίον Αττικής Οδού). Έμπειρος Μελετητής έχει τη δυνατότητα σύνταξης ανάλογης μελέτης ανά πάσα στιγμή κάνοντας τις απαραίτητες επιστημονικές εκτιμήσεις-προβλέψεις. Αυτό είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο και παγκο-σμίως αποδεκτό. Οποιαδήποτε άλλα επιχειρήματα είναι προσχηματικά προς αναβολή λήψης απόφασης ή μετατόπιση ευθυνών σε άλλους μελλοντικά. Κάθε κυκλοφοριακή μελέτη έχει περιορισμένη ισχύ και χρειάζεται τροποποιήσεις – προσαρμογές ανάλογα με τις κυκλοφοριακές εξελίξεις στο Δήμο μας και στην ευρύτερη περιοχή π.χ. διακοπή - λειτουργία Σταθμού Μετρό Δουκίσης Πλακεντίας. Ενδεικτικά παραδείγματα και ερωτήματα συνδημοτών μας της οδού Αναλήψεως: Με ποια κριτήρια και ποια μελέτη μονοδρομήθηκε η οδός Μπακογιάννη; Ομοίως δια την κατασκευή της Πλατείας Αναλήψεως. Γιατί δεν υπάρχει πινακίδα στη διασταύρωση οδού Ηρακλείτου – Μπακογιάννη, όπως η αντίστοιχη χαρακτηριστική πινακίδα στη διασταύρωση οδού Ηρακλείτου με οδό Μελίνας Μερκούρη (πινακίδα –σηματοδότης); Επίσης δεν υπάρχει πινακίδα στη διασταύρωση Ηρακλείτου με την οδό Παναγούλη. Ποιες είναι οι επιπτώσεις της μονοδρόμησης της οδού Μπακογιάννη στις υπόλοιπες μεγάλου εύρους οδοστρώματος οδούς του Δήμου μας; Ομοίως δια την κατασκευή της Πλατείας Αναλήψεως.
Γιατί η εμπορική οδός Κύπρου επί πολλά χρόνια είναι αδιέξοδη προς την οδό Αγ. Αντωνίου; Είναι γνωστό ότι η οδός αυτή πλεονεκτεί έναντι υπολοίπων οδών που είναι αμιγούς κατοικίας; Υπολείπεται για ολοκλήρωση η διάνοιξη χωματόδρομου μικρού μήκους (περίπου 40μ.) που περιλαμβάνει και τμήμα αύλιου χώρου παράνομης οικοδομής. Εκτιμάται ότι το κόστος δεν είναι μεγάλο σε σχέση με το κυκλοφοριακό αποτέλεσμα. Γιατί η πρώτη αριστερή έξοδος από Ηρακλείτου να είναι η Μερκούρη και όχι και η 25ης Μαρτίου που είναι προέκταση της Φιλίππου προς οδό Ηρακλείτου; Με ποια κριτήρια η οδός 28ης Οκτωβρίου μονοδρομήθηκε σε δύο μικρού μήκους τμήματά της; Με ποια σκοπιμότητα διαμορφώθηκε ο κόμβος στη διασταύρωση της οδού Μακεδονίας με παράδρομο Αττικής Οδού; Πρόκειται για κατασκευασθέν πράσινο τρίγωνο μετά το πολυκατάστημα Βασιλόπουλου και τις παρακείμενες οδούς Ίμβρου – Τενέδου. Όλη η κυκλοφορία από Ηρακλείτου διοχετεύεται στα επιβαρημένα από κυκλοφορία Βριλήσσια. Οχήματα που κατευθύνονται στην Πεντέλης διέρχονται από τις οδούς του εσωτερικού ιστού της πόλης μας. Αρχικά, μετά τα Ολυμπιακά Έργα, επιτρεπόταν να ακολουθούν τον παράδρομο της Αττικής Οδού με κατεύθυνση Ανατολικοδυτική όσα οχήματα είχαν ανάλογο προορισμό. Παρατηρήθηκε ότι βιαστικοί οδηγοί με SUV οχήματα παρανόμως ακολουθούν τη φυσιολογική ροή κυκλοφορίας. Μήπως το θέμα χρήζει επανεξετάσεως; Τοποθέτηση φανοστάτη θεωρείται απαραίτητος.
Διαπιστώσεις – Συμπεράσματα
Κύρια πύλη εισόδου στα Βριλήσσια από Ηρακλείτου είναι η κεντρική οδός Μερκούρη – Αναλήψεως. Τα αυτοκίνητα από τους όμορους Δήμους όπως ο Γέρακας και άλλοι διέρχονται από την Αναλήψεως για τα πρώτα δύο / τρία στενά και στη συνέχεια στρίβουν Δεξιά ή Αριστερά διαχέοντας την κίνηση σε όλα τα Βριλήσσια, επιτείνοντας το οξύτατο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Δήμου μας, με μόνη κατεύθυνσή τους την Λ. Πεντέλης και από εκεί στον οποιοδήποτε τελικό προορισμό τους. (Μελίσσια, Πεντέλη, Μαρούση, Χαλάνδρι, Κηφισιά κλπ.).Ο όγκος αυτός των αυτοκινήτων θα έπρεπε να διοχετεύεται είτε προς τον παράδρομο της Αττικής Οδού από τον Σταθμό Μετρο της Δουκίσης Πλακεντίας είτε από την Ηρακλείτου και μέσω της Αναπαύσεως στους υπόλοιπους προορισμούς. Τούτο επιτυγχάνεται με ταυτόχρονο κλείσιμο της εισόδου Μερκούρη – Αναλήψεως. Η κίνηση των αυτοκινήτων θα πρέπει να γίνεται περιφερειακά του Δήμου μας και ΟΧΙ μέσω του Δήμου. Κατ΄ εκτίμηση επιβάρυνση κυκλοφορίας 30% και πλέον.Η επιμελημένη και μοναδική σήμανση (πινακίδα – φανοστάτης) στη διασταύρωση οδού Ηρακλείτου – Μελίνας Μερκούρη διευκολύνει εντόνως την είσοδο όλων των φορτίων μέσω Μερκούρης –Αναλήψεως. Γιατί δεν μας διδάσκει οι ενέργειες και εφαρμογή Σχεδίου Αποκλεισμού κυκλοφορίας εντός των Δήμων Παλαιού Ψυχικού, Αμαρουσίου κλπ; Τρία (3) λεωφορεία ΕΑΣ, φορτηγά, επιβατικά οχήματα και δίκυκλα κάνουν αγώνες ταχύτητας στην κεντρική και μεγάλου εύρους οδοστρώματος οδό Αναλήψεως (ειδικότερα από διασταύρωση Αναλήψεως – Αγίου Αντωνίου μέχρι τη διασταύρωση με την οδό Σαλαμίνος με αποτέλεσμα καθημερινών και πολλών τροχαίων ατυχημάτων και μάλιστα αρκετά σοβαρά; Επισυνάπτουμε συνημμένα την έκθεση της Τροχαίας για τα ατυχήματα που έλαβαν χώρα, όμως δυστυχώς δεν είναι το σύνολο των ατυχημάτων των οποίων είμαστε εβδομαδιαίως μάρτυρες. Ο τραγικός θάνατος ηλικιωμένης γυναίκας στην Αγίου Αντωνίου πριν από μερικά χρόνια δεν μας προβλημάτισε!!!!!Ποιος θα ευθύνεται σε περίπτωση ατυχήματος σε κάποιο από τα παιδιά μας που πηγαίνουν καθημερινά στα Φροντιστήρια Ξ. Γλωσσών κλπ δραστηριοτήτων; Ο Δήμος ;;; Στη συνέχεια ο μεγάλος αυτός κυκλοφοριακός φόρτος διαχέεται σε όλα τα Βριλήσσια επιτείνοντας το οξύτατο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Δήμου μας. Προτάσεις Εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης εδώ και τώρα. Πράξη αναλογισμού για διάνοιξη οδού Κύπρου έως την Αγίου Αντωνίου. Επανασχεδιασμός γραμμών ΟΑΣΑ και δημοτικής συγκοινωνίας. Ισομερής κατανομή κυκλοφοριακών φορτίων σε οδούς μεγάλου εύρους οδοστρώματος. Ηπιοποίηση της κυκλοφορίας των οδών μεγάλου εύρους με βάση κυκλοφοριακή μελέτη. Μονοδρομήσεις οδών μεγάλου εύρου με ταυτόχρονη κατασκευή μεγάλων πεζοδρομίων και οριοθέτηση θέσεων στάθμευσης μόνιμων κατοίκων. Κατασκευή δικτύου ποδηλατοδρόμου. Γέφυρα οδού Λακωνίας (έχει συνταχθεί ξεχωριστό υπόμνημα λόγω ιδιαιτερότητας της περίπτωσης). Κατά την ταπεινή μας γνώμη είναι κυρίως μία από τις πολλές αιτίες που τα Βριλήσσια μας έχουν καταστεί Κέντρων Διερχομένων οχημάτων παντός τύπου. Θεωρούμε απαραίτητη τη δημιουργία PARKING στους σταθμούς ΜΕΤΡΟ – Δουκίσης Πλακεντίας – Πεντέλης. Δημοτικοί χώροι κατάλληλοι για το σκοπό αυτό ως γνωστόν υπάρχουν. Απλή διαμόρφωση απαιτείται. Το αυτό ισχύει για το υπόγειο της Πλατείας Ελευθερίας. Παραβιάζεται η απαγορευτική για φορτηγά σήμανση διότι δεν υπάρχει κανένας αστυνομικός έλεγχος. Παρκάρουν αυτοκίνητα παράνομα στην οδό Πεντέλης με αποτέλεσμα να μεταβάλλεται από οδό διπλής κυκλοφορίας σε οδό απλής κυκλοφορίας με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο σε ώρες αιχμής. Έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες προς τη Τροχαία Αγίας Παρασκευής. Επισυνάπτεται κατάσταση με τα Τροχαία Ατυχήματα και μέτρων που θα ληφθούν.
ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

«Ο Δήμαρχος, κ. Ιωαννίδης, απαξιώνοντας την υπογραφή και τη φωνή 261 Δημοτών και κατά βαριά παράβαση των καθηκόντων του, δεν μας έχει καν απαντήσει μέχρι σήμερα εξωθώντας μας να ζητήσουμε τη βοήθεια του Τύπου».
Σχετικά με το θέμα τέλος, εστάλη προς την εφημερίδα μας και η ακόλουθη επιστολή:
«Προς: Την τοπική Εφημερίδα ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ.
Κύριε διευθυντά.
Σύμφωνα με το άρθρο 215§3 του νόμου 3463/06 περί Δήμων και Κοινοτήτων υποβάλλουμε εκ νέου προς τον αξιότιμο Δήμαρχο Βριλησσίων κ. Ιωαννίδη την από 30/11/07 έγγραφη αναφορά που έχουμε καταθέσει με την θερμή παράκληση όπως καλέσει ο κ. Δήμαρχος την «Συντονιστική Επιτροπή Πρωτοβουλίας των κατοίκων της Οδού Αναλήψεως για το Κυκλοφοριακό» για να δώσει πλήρη στοιχεία,διευκρινήσεις και επεξηγήσεις ενώπιον της Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Η αναφορά αυτή υπογράφεται από 261 δημότες, οι οποίοι διαμένουν μόνο στην οδό Αναλήψεως, δείγμα της αγωνίας του μεγάλου αριθμού οικογενειών για το κυκλοφοριακό. Η υπόσχεση που έχουν λάβει από όλους τους υποψήφιους δήμαρχους προεκλογικά ήταν ότι το θέμα αυτό θα λυθεί!!! Σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο, άρθρο και παράγραφο θα έπρεπε υποχρεωτικά ο Δήμαρχος μετά από το αίτημα τόσων Δημοτών του να φέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο το εν λόγω θέμα και τις προτάσεις μας ή έστω να γίνει μια συνάντηση στο γραφείο του Δημάρχου με τους ενδιαφερόμενους για τον σκοπό αυτό. Ο Δήμαρχος, κ. Ιωαννίδης, απαξιώνοντας την υπογραφή και τη φωνή 261 Δημοτών και κατά βαριά παράβαση των καθηκόντων του, δεν μας έχει καν απαντήσει μέχρι σήμερα εξωθώντας μας να ζητήσουμε τη βοήθεια του Τύπου».
Μετά τιμήςΝικόλαος ΚυρίτσηςΕκπρόσωπος της Συντονιστικής Επιτροπής

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΡΠΙΛΙΖΟΥΝ ΚΑΘΕ ΣΥΝΑΙΝΕΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Φαίνεται ότι η σημερινή διοίκηση του Δήμου Βριλησσίων δεν αντέχει τη συναίνεση των πολιτικών δυνάμεων και την λήψη κοινών αποφάσεων της διαπαραταξιακής επιτροπής που η ίδια είχε αποδεχτεί να συσταθεί... Εξηγούμαστε. Η δημοτική αρχή είχε φέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο την εισήγηση για αυξήσεις στους λογαριασμούς του νερού. Η αξιωματική αντιπολίτευση πρότεινε τη σύσταση διαπαραταξιακής επιτροπής για την συναινετική λήψη των σχετικών αποφάσεων. Η διοίκηση αποδέχτηκε την πρόταση και τη συγκρότηση της επιτροπής από τους δημοτικούς συνδυασμούς. Η Αγωνιστική Δημοτική Κίνηση (ΚΚΕ) αρνήθηκε τη συμμετοχή της. Η επιτροπή συστήθηκε και αποτελείτο από τους κ.κ. Λώλα, Παπαδόπουλο, Δεσποτίδη, Τσούτσια. Υπήρξαν από την αντιπολίτευση προτάσεις για την κατάργηση του κοινόχρηστου τιμολογίου, και για μηδενικές αυξήσεις στις τρεις κατηγορίες των μικρών καταναλώσεων (δηλ. για το 80 % των καταναλωτών) και μεγαλύτερες αυξήσεις για τις μεγάλες καταναλώσεις, για τις οποίες οι εκπρόσωποι της διοίκησης αρχικά - και παρά το γεγονός ότι είχαν διατηρήσει επιφυλάξεις - άφησαν να φανεί ότι συναινούν. Ωστόσο κατόπιν της διαφωνίας του Δημάρχου δήλωσαν ότι τελικά δεν συναινούν. Έτσι, στο Δημοτικό Συμβούλιο της 16.4.2008 ο κ. Δήμαρχος και η Διοίκηση αρνήθηκαν τελικά τόσο την κατάργηση του κοινοχρήστου τιμολογίου όσο και τις μηδενικές αυξήσεις στις μικρότερες κατηγορίες κατανάλωσης και με αυτόν τον τρόπο τορπίλισαν εν κατακλείδι κυριολεκτικά κάθε ιδέα λήψης κοινών αποφάσεων από την διαπαραταξιακήεπιτροπή και συνεπώς και κάθε προσπάθεια συναίνεσης. Μετά από όλα αυτά τελικά η διοίκηση προχώρησε με την πλειοψηφία της στις αυξήσεις που είχε εισηγηθεί και η αντιπολίτευση διαφώνησε και καταψήφισε την πρόταση. Το μεγάλο ερώτημα που ανακύπτει είναι γιατί η διοίκηση αποδέχτηκε τη σύσταση της επιτροπής αυτής εφόσον δεν είχε τελικά καμία πρόθεση συνεργασίας; Την προσβολή αυτή της διοίκησης προς τις υπόλοιπες δημοτικές παρατάξεις και προς την εποικοδομητική διάθεση της αντιπολίτευσης να συνεισφέρει κατήγγειλε μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Σταμάτης Λώλας. Ποια περιστατικά, όμως, είχαν λάβει χώρα σχετικώς, στα προηγούμενα Δημοτικά Συμβούλια; Στη συνεδρίαση της 31 Μαρτίου 2008 συγκροτήθηκε η Διαπαραταξιακή Επιτροπή του Δημοτικού Συμβουλίου Βριλησσίων προκειμένου να εξετάσει τα δεδομένα και να εισηγηθεί αποφάσεις για τα ποσοστά των αυξήσεων στους λογαριασμούς της ύδρευσης, τις οποίες θα ψηφίσει το Δημοτικό Συμβούλιο. Τη συγκρότηση της διαπαραταξιακής επιτροπής είχε αποφασίσει το Δ.Σ. κατά τη συνεδρίασή του στις 24.3.2008.Τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2008, είχε πραγματοποιηθεί σχετική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βριλησσίων, με κύρια θέματα τις αυξήσεις στους λογαριασμούς του νερού και την εκλογή του Δημοτικού Συμβουλίου Νέων. Στο πρώτο θέμα ο Δήμαρχος κ. Κωνσταντίνος Ιωαννίδης εισηγήθηκε την πρόταση της Δημοτικής Αρχής για αυξήσεις στους λογαριασμούς ύδρευσης οικιών και καταστημάτων σε ποσοστιαία βάση κλιμακούμενη από 10 έως 20%. Η αξιωματική αντιπολίτευση του Δήμου, δια του επικεφαλής της κ. Σταμάτη Λώλα και των δημοτικών συμβούλων της κ.κ. Τάσου Χρηστάκη, Ξένου Μανιατογιάννη, Γιώργου Χονδροματίδη, Κώστα Πολίτη και Νίκου Γκούφα, άσκησε κριτική στις εισπρακτικού τύπου προτάσεις της διοίκησης, την οποία κατήγγειλαν ότι περιορίζεται σε μια μίζερη διαχειριστική και αποσπασματική αντιμετώπιση των προβλημάτων. Ζήτησαν τέλος τη συγκρότηση διαπαραταξιακής επιτροπής ώστε να διαμορφωθούν προτάσεις που θα λαμβάνουν υπόψη τους κοινωνικά κριτήρια. Η διοίκηση, από τη μεριά της αναγκάστηκε τότε να αποδεχτεί την πρόταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η λήψη απόφασης για αυξήσεις αναβλήθηκε και αποφασίστηκε η συγκρότηση διαπαραταξιακής επιτροπής για να εξεταστούν προτάσεις και για να γίνει νέα εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο προς λήψη τελικής απόφασης. Ωστόσο, με την τελική της υπαναχώρηση η Διοίκηση εκτίθεται ανεπανόρθωτα…

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΑΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ…

Επί πλέον είναι ηθικά απαράδεκτο και αδιανόητο οι εργαζόμενοι στη Δημοτική Επιχείρηση να εισπράττουν μηνιαίες αποδοχές 650-750 ευρώ ενώ του Δήμου 900 - 1.200 ευρώ.


Φαινόμενα και φαντάσματα του παρελθόντος ξαναζωντάνεψαν. ΄Ηταν πριν πέντε χρόνια, είχε αναλάβει ως Δήμαρχος ο κ. Ντινόπουλος και οι εργαζόμενοι της Δημοτικής Επιχείρησης είχαν καθυστερήσει να πληρωθούν δύο φορές. Είχαμε φωνάξει όλοι τότε, εφημερίδες και αντιπολίτευση, το θέμα είχε τακτοποιηθεί και μέχρι σήμερα δεν υπήρχε πρόβλημα. Τώρα και πάλι, πέντε χρόνια μετά, οι εργαζόμενοι πληρώθηκαν με καθυστέρηση από τη Δημοτική μας Επιχείρηση, διότι προφανώς δεν υπήρχαν χρήματα. Το θέμα δεν είναι η καθυστέρηση που υπήρξε, αλλά να κλείσει άπαξ δια παντός το πρόβλημα, ώστε να μην ζουν οι εργαζόμενοι με εφιάλτες. Το ένα θέμα είναι αυτό.Το άλλο έχει να κάνει με τις αποδοχές. Είναι ηθικά απαράδεκτο και αδιανόητο οι εργαζόμενοι στη Δημοτική Επιχείρηση να εισπράττουν μηνιαίες αποδοχές 650-750 ευρώ ενώ του Δήμου 900 και 1.000 και 1.200 ευρώ. Μία λύση υπάρχει να ενσωματωθούν οι εργαζόμενοι της ΔΕΑΒ στο Δήμο γρήγορα με ενοποίηση των αποδοχών προς τα πάνω. Εμείς γνωρίζουμε ότι το Σωματείο των Εργαζομένων κάνει αγώνα γι' αυτό και το παλεύει. Ωστόσο, η Διοίκηση είναι εκείνη που έχει τον τελευταίο λόγο και τα οικονομικά προβλήματα καθώς και την κρατική αδιαφορία να θεσπίσει τους αναγκαίους πόρους.


Η ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…

Εικόνα εγκατάλειψης συνεχίζει να εμφανίζει ακόμα και σήμερα η Πλατεία Ελευθερίας, η δεύτερη μεγαλύτερη και βασικότερη της πόλης μας. Η κατάσταση που επικρατεί προξενεί απογοήτευση στους κατοίκους, στους επαγγελματίες αλλά και στους δημότες γενικότερα. Σκοτεινή παντού. Χωρίς τον στοιχειώδη και επαρκή φωτισμό. Παγκάκια σπασμένα και άβαφα σε κακή κατάσταση, πλάκες ξεκολλημένες από το έδαφος, κατεστραμμένο γκαζόν χωρίς επαρκή συντήρηση, έλλειψη καθαριότητας και προβλήματα φωτισμού συνιστούν τη σημερινή πραγματική κατάσταση της Πλατείας Ελευθερίας. Η οποία ουσιαστικά λόγω ανυπαρξίας κάθε παρέμβασης, έστω και στοιχειώδους, έχει μετατραπεί σε πλατεία δεύτερης κατηγορίας, καθώς στην Αναλήψεως έγιναν όλες οι παρεμβάσεις από τις Δημοτικές αρχές Ντινόπουλου και Ιωαννίδη. Πώς λέμε Αθήνα – επαρχία; Ας μη λησμονούμε ωστόσο ότι στην πλατεία Ελευθερίας δραστηριοποιούνται πληθώρα υπηρεσιών όπως τράπεζες, ταχυδρομείο, πάσης φύσεως καταστήματα καθώς και διάφοροι ελεύθεροι επαγγελματίες και όλοι αυτοί δικαιούνται ανάλογης εξυπηρέτησης και παροχής υπηρεσιών. Και για τον επιπλέον λόγο πως προσπαθούν με πάρα πολλές δυσκολίες να δώσουν ζωή σε μία δύσκολη περιοχή, έχοντας απέναντί τους την αδιαφορία και αδυναμία του Δήμου. Παρά το γεγονός ότι όλα τα παραπάνω τα κατγράφαμε και σε πολύ πρόσφατο φύλλο μας, παρά επίσης το γεγονός ότι την εικόνα αυτή της εγκατάλειψης καταγράφουν και άλλες τοπικές εφημερίδες, κυρίως όμως παρά τις εντονότατες διαμαρτυρίες των εμπόρων, των καταστηματαρχών, των επαγγελματιών και των κατοίκων, η Διοίκηση αδιαφορεί παντελώς.


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ «ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ» ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΓΚΑΡΑΖ KΑΙ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟΥ ΣΤΗ Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ

Α. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ
Στα Βριλήσσια σήμερα λειτουργούν τρεις παιδικοί σταθμοί (Α, Β και Γ) από τους οποίους οι δύο, (Α και Γ) συστεγάζονται. Η δυναμικότητά τους ανέρχεται στα 200 νήπια, αν και σήμερα φιλοξενούνται γύρω στα 230 παιδιά. Η λειτουργία των παιδικών σταθμών εδώ και 4 τουλάχιστον χρόνια στα Βριλήσσια, αποδεικνύεται προβληματική: Η Διοίκηση, είτε προσλαμβάνει εργαζόμενους ορισμένου χρόνου για να ανακυκλώνει τα κενά του προσωπικού, ή αγνοεί το νόμο και λειτουργεί τους παιδικούς σταθμούς με μειωμένο προσωπικό. Επιμένει να καλύπτει κενές θέσεις, με εργαζόμενους ορισμένου χρόνου, ενώ δεν διαφοροποιείται σημαντικά το κόστος σε σχέση με τις προσλήψεις μονίμων, αφετέρου το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ αυτών των προσλήψεων, δημιουργούνται τεράστια προβλήματα λειτουργίας και μένουν οι σταθμοί χωρίς προσωπικό.• Ζητήσαμε την κατάργηση των τροφείων, καθώς η Κοινωνική Πολιτική είναι υποχρέωση της πολιτείας, που οφείλει να επωμίζεται και το αντίστοιχο κόστος της. • Θεωρούμε ότι η υγεία, η υγιεινή και η ασφάλεια των παιδιών δεν είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης και απαιτήσαμε να εφαρμοστούν τουλάχιστον, οι προϋποθέσεις του σχετικού νόμου. • Στο Δήμο Βριλησσίων δεν εφαρμόζεται κανένα τυποποιημένο σύστημα αξιολόγησης που να «αντικειμενοποιεί» τα κριτήρια επιλογής (εισόδημα, οικογ. κατάσταση, κλπ) των παιδιών που θα γίνουν δεκτά στους παιδικούς σταθμούς. Ως «Δράση», επεξεργαστήκαμε και θα καταθέσουμε μια τέτοια πρόταση στο ΔΣ των Παιδικών Σταθμών, (ήδη έχει δοθεί προσχέδιο από την εκπρόσωπό μας), ώστε να αντιμετωπιστούν τα παραπάνω ζητούμενα. • Η Υποχρεωτική για ένα χρόνο προσχολική εκπαίδευση που έγινε νόμος το φθινόπωρο του 2006, προκάλεσε μεγάλα προβλήματα στην εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς. Ένα χρόνο μετά, τα περισσότερα δημόσια νηπιαγωγεία δεν δέχτηκαν τα προνήπια και ψάχνουν οι αρμόδιοι σε δημοτικά και γυμνάσια αίθουσες να τα στεγάσουν. Πολλοί μικροί ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί δεν διατήρησαν τμήματα νηπίων με αποτέλεσμα οι γονείς να καταφύγουν στα μεγάλα ιδιωτικά σχολεία. Τα μεγάλα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με τη σειρά τους αύξησαν τα τμήματα των νηπιαγωγείων και μαζί με αυτά και τα κέρδη τους. • Στα Βριλήσσια, τα υπεράριθμα νήπια από το 1ο νηπιαγωγείο, οδηγήθηκαν σε αίθουσα του 1ου Δημοτικού Σχολείου, σε χώρο χωρίς ειδική διαμόρφωση και ξεχωριστό προαύλιο χώρο. Ουσιαστικά δηλαδή χωρίς καμιά μελέτη, χωρίς να υπάρχουν οι κατάλληλοι κύριοι και βοηθητικοί χώροι, χωρίς να υπάρχει ο εξοπλισμός, χωρίς να έχουν ενημερωθεί έγκαιρα οι γονείς, η Πολιτεία προσέβαλε την αξιοπρέπεια των πολιτών και «τσουβάλιασε» όπως-όπως τα μικρά παιδιά!

Β. ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΓΚΑΡΑΖ ΚΑΙ ΒΕΖΙΝΑΔΙΚΟ
Με αφορμή την κατασκευή υπόγειου γκαράζ και βενζινάδικου στον επιβαρυμένο άξονα της Λ. Πεντέλης, ερωτάται η Διοίκηση:1. Εάν προβληματίζεται για την επιβάρυνση που θα επιφέρει στο κυκλοφοριακό της πόλης μας και την ποιότητα ζωής μια τέτοια εξέλιξη, με δεδομένο τον υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο και την υπερπληθώρα των καταστημάτων που υπάρχουν ήδη εκεί.2. Εάν γνωρίζει η Διοίκηση το ακριβές περιεχόμενο της άδειας ίδρυσης της επιχείρησης, για ποιες χρήσεις έχει δοθεί και αν αυτή θα κοινοποιηθεί στο δημοτικό συμβούλιο. Επίσης, προτίθεται ο Δήμος μας να ελέγξει την πιστή εφαρμογή των προβλεπομένων από αυτήν την απόφαση και να εγγυηθεί την νομιμότητα και την εφαρμογή τους; 3. Γνωρίζει η Διοίκηση ότι για τη λειτουργία βενζινάδικου απαιτείται, εκτός άλλων προϋποθέσεων που θα πρέπει να ελεγχθούν, επαρκής πρόσοψη του συγκεκριμένου οικοπέδου, ώστε να είναι δυνατή η κυκλοφοριακή σύνδεση; (είσοδος-έξοδος προς την Λ. Πεντέλης).4. Γνωρίζει η Διοίκηση εάν πρόκειται να τοποθετηθούν αντλίες καυσίμων και εάν έχουν προβλεφθεί τα αναγκαία μέτρα πυρασφάλειας;5. Γνωρίζει η Διοίκηση εάν θα λειτουργήσει πλυντήριο αυτοκινήτων και αν έχει προβλεφθεί επεξεργασία βιολογικού καθαρισμού των λυμάτων, ώστε αυτά να μην καταλήγουν μέσω του ανοιχτού αγωγού της οδού Πηλέως στη ρεματιά Βριλησσίων; 6. Προτίθεται η Διοίκηση να ασκήσει οποιαδήποτε παρέμβαση στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, απέναντι στην Νομαρχία ή την συγκεκριμένη -κρατική εταιρεία πετρελαιοειδών; 7. Επειδή θεωρούμε ότι το προάστιό μας οδηγείται σε «ασφυξία» λόγω της ανεξέλεγκτης διόγκωσης των εμπορικών χρήσεων, (ιδιαίτερα στη Λ. Πεντέλης και τον παράδρομο της Αττικής οδού), προτίθεται η Διοίκηση μετά και από αυτήν την εξέλιξη, να επανεξετάσει τις χρήσεις γης, ως μόνου μέτρου που μπορεί να περιορίσει πλέον την απαξίωση όλων των πλεονεκτημάτων της περιοχής μας. Ειδικότερα, θα λάβει γνώση το Δημοτικό Συμβούλιο των «οδηγιών» που έχουν ήδη δοθεί προς τους μελετητές στη διαδικασία κατάρτισης του νέου πολεοδομικού σχεδίου της πόλης μας, που βρίσκεται σήμερα σε εξέλιξη;

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ «ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ» ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Ομιλητές: Αλέξανδρος Δελούκας συγκοινωνιολόγος, Ελένη Πορτάλιου Αρχιτέκτονας–καθηγήτρια Ε.Μ.Π., Πάνος Τότσικας Πολεοδόμος και από τη πλευρά της «Δράσης» ο Νίκος Χαραλαμπίδης Αρχιτέκτονας–πολεοδόμος–χωροτάκτης.
Βρισκόμαστε μπροστά σ’ ένα γενικευμένο φαινόμενο αποσύνθεσης του κοινωνικού ιστού εξαιτίας της μορφής ανάπτυξης της πόλης. Μπροστά σ’ αυτό το φαινόμενο, η απάντηση βρίσκεται στην ανάπτυξη συλλογικοτήτων μεταξύ των κατοίκων -και μια τέτοια είναι η προσπάθεια της Κίνησής μας, ώστε αυτοί να πάψουν να είναι θεατές της καταστροφής της πόλης τους, να παρεμβαίνουν σε όσα καθορίζουν την καθημερινότητά τους. Να απαιτήσουν μια πόλη που δεν θα είναι χαρισμένη αποκλειστικά στο αυτοκίνητο και την ιδιώτευση, μια πόλη που δεν θα είναι υπνωτήριο.
Γενικότερα συμπεράσματα:
• Το συγκοινωνιακό–κυκλοφοριακό που αναφέρεται σαν κύριο πρόβλημα των Βριλησσίων -και όχι μόνο, δεν είναι πρόβλημα αυτογενές, αλλά αποτέλεσμα του πολεοδομικού σχεδιασμού και της στάσης ζωής των ίδιων των κατοίκων. Η μορφή και η λειτουργία της πόλης, εξαρτώνται και από τον τρόπο ζωής που επιλέγουν οι κάτοικοί της. Έτσι για παράδειγμα, η απαίτηση για απρόσκοπτη κίνηση και στάθμευση των Ι.Χ. σε μια πόλη όπου αντιστοιχεί ένα αυτοκίνητο ανά κάτοικο φαντάζει πλέον εξωπραγματική.• Ο πολεοδομικός σχεδιασμός στην Ελλάδα έχει τις περισσότερες φορές διορθωτικό χαρακτήρα, στοχεύει στη διευθέτηση ήδη διαμορφωμένων καταστάσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι εντάξεις στο σχέδιο πόλης ήδη δομημένων περιοχών, δηλ. περιοχών αυθαίρετης δόμησης, που η νομιμοποίησή τους εξυπηρετεί πολιτικούς και καθόλου «κοινωνικούς» λόγους. Στα Βριλήσσια αυτό συνέβη πρόσφατα στην περίπτωση της περιοχής «Κρασσά», όπου ήδη δρομολογείται η απόδοσή της στους αυθαίρετα δομήσαντες και τους καταπατητές της. Παράδειγμα αποσπασματικής παρέμβασης αποτελεί επίσης και η διαπλάτυνση της Λ. Πεντέλης. Εκεί, αντί να αναλυθούν και να μελετηθούν τα αίτια της κυκλοφοριακής συμφόρησης, όπως η υπερσυγκέντρωση εμπορικών λειτουργιών και μάλιστα με γραμμικό τρόπο, εκτελέστηκε ένα έργο που κόβει τα Βριλήσσια στα δύο, προκαλεί δυσάρεστες κυκλοφοριακές ανακατατάξεις στους εσωτερικούς δρόμους της πόλης και έχει και αμφίβολη αποτελεσματικότητα.• Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το περιβάλλον δεν επιτρέπει εφησυχασμό και αναβλητικότητα. Οι ελεύθεροι χώροι όλο και περισσότερο λιγοστεύουν ο δημόσιος χώρος λεηλατείται. Η ονομαζόμενη « ανάπτυξη» (νοούμενη κυρίως σαν οικιστική) παρουσιάζεται σαν υπέρ όλων σκοπός.Τα ρυθμιστικά σχέδια, όπως επί παραδείγματι το γενικό ρυθμιστικό της Αθήνας, στην ουσία ελάχιστα έχουν εφαρμοστεί. • Η χρήση του αυτοκινήτου ακόμη και για διαδρομές που αυτό δεν θα ήταν απαραίτητο, διογκώνεται διαρκώς, αντί να δοθεί βάρος στη μετακίνηση με μαζικά μέσα μεταφοράς.
Ειδικότερα συμπεράσματα για τα Βριλήσσια:
• Τα Βριλήσσια παρουσιάζουν αύξηση πληθυσμού της τάξης του 60%, ανάμεσα στα έτη 1991 και 2001. Η πλειοψηφία των νέων κατοίκων εργάζεται – άρα και μετακινείται – εκτός Βριλησσίων.
• Το εμπορικό κέντρο της πόλης (δηλαδή η πλατεία Αναλήψεως και η Λ. Πεντέλης) είναι σε έκκεντρη θέση σε σχέση με τη συνολική έκταση της, ιδίως αν σε αυτήν συνυπολογιστούν γειτονικές περιοχές άλλων δήμων όπως του Γέρακα και του Χαλανδρίου, που έχουν μεγαλύτερη σχέση με τα Βριλήσσια, παρά με τους Δήμους στους οποίους ανήκουν.
• Το γεγονός επίσης ότι το κέντρο έχει γραμμική ανάπτυξη εκατέρωθεν της Λ. Πεντέλης λόγω της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης εμπορικών δραστηριοτήτων, δημιουργεί τα μεγαλύτερα προβλήματα στη κίνηση και τη στάθμευση των Ι.Χ.• Τα τελευταία συγκοινωνιακά – κυκλοφοριακά δεδομένα έχουν προκαλέσει σημαντικές αλλαγές, χωρίς να έχουν αξιοποιηθεί σε ικανοποιητικό βαθμό τα συγκοινωνιακά προτερήματα που αποκτά η περιοχή με την κατασκευή των στάσεων προαστιακού και μετρό. • Ο σχεδιασμός ή καλύτερα οι επεμβάσεις, γίνονται στη κατεύθυνση της διευκόλυνσης του Ι.Χ. αγνοώντας τις ανάγκες του πεζού, του ποδηλάτη, των Α.Μ.Ε.Α. Οι επεμβάσεις αυτές έχουν αμφίβολη αποτελεσματικότητα ακόμα και σε ότι αφορά την ίδια την κίνηση των Ι.Χ. και είναι εν πάση περιπτώσει περιορισμένου χρονικού ορίζοντα.• Η μορφή που έχει η πόλη ελάχιστα βοηθάει την κοινωνικοποίηση αντίθετα ενισχύει την ατομικότητα.• Οι κυκλοφοριακές μελέτες θα έπρεπε να συνδέονται με το Γενικό Πολεοδομικό σχέδιο, το οποίο αντίστοιχα πρέπει να περιλαμβάνει συγκεκριμένες αλλαγές στον τρόπο ανάπτυξης του κέντρου της πόλης, που συνεχίζει να διογκώνεται ανεξέλεγκτα.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο