H «Μπλε Βασίλισσα» στους Κινηματογράφους.

Από την Πέμπτη 19/4 όλα τα Βριλήσσια πάμε σινεμά!
Δύο νεαροί άνθρωποι από τα Βριλήσσια,  ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σιπσίδης και η σεναριογράφος Απολλωνία Τσαντά έφτιαξαν την «Μπλε Βασίλισσα», τη δική τους ταινία. Η οποία πήρε διανομή και από την Πέμπτη 19 Απριλίου θα παίζεται σε δύο κινηματογράφους  τον Odeon Opera (Ακαδημίας και Ιπποκράτους) και το  Σινέ Πισίνα (Αθηνά Piscines Idealess Σολωμού 18, κοντά στην Πλατεία Χαλανδρίου).
Ο Αλέξανδρος και η Απολλωνία είναι οι δάσκαλοι στο εργαστήρι «Κάνουμε ταινία στα Βριλήσσια» που λειτουργεί στα πλαίσια του δήμου Βριλησσίων. Ο  Αλέξανδρος Σιπσίδης, έχει ήδη τρεις βραβευμένες ταινίες στο ενεργητικό του. Βούτηξε στην περιπέτεια της μεγάλου μήκους, επιλέγοντας μία ταινία δράσης, ένα αστυνομικό νουάρ.
Η «Μπλε Βασίλισσα» υπόσχεται να μας μπλέξει στα γρανάζια ενός μεγάλου κόλπου, να μας συστήσει τα μέλη μίας πλεκτάνης που ο ιστός της υφαίνεται κι εκτός κάδρου, να μας αιφνιδιάσει με τις ανατροπές της.
Γιατί να πάμε να την δούμε;
Γιατί «Η Μπλε Βασίλισσα» είναι αναμφίβολα μία πρωτότυπη ταινία και κάτι διαφορετικό για το ελληνικό σινεμά. Το στόρι θα ικανοποιήσει τους λάτρεις του μυστηρίου και των αναπάντεχων εξελίξεων και σε κάποιους θα κάνει μεγάλη εντύπωση η πλοκή και ο τρόπος παρουσίασης της, θυμίζοντας αστυνομικές ταινίες Hollywood υψηλών προδιαγραφών.
«Μπλέ Βασίλισσα»/(Βlue Queen)
 Ελλάδα, 2016. Διάρκεια:  Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Σιπσίδης. Σενάριο: Απολλωνία Τσαντά- Δημήτρης Ευλαμπίδης. Πρωταγωνιστούν: Θέμις Πάνου, Δημήτρης Ίμελλος, Μιχάλης Οικονόμου, Ράσμη Σουκουλή, Φωτεινή Λεβογιάννη, Δημήτρης Καπετανάκος, Γιώργος Αδαμαντιάδης  

Μια ολοκληρωμένη εικόνα για την ταινία μας δίνει ο ίδιος ο Αλέξανδρος σε συνέντευξή του (Πόλυ Λυκούργου, flix.gr)
Ρωτήσαμε το Αλέξανδρο Σιπσίδη ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να γυρίζεις μία ταινία στην Ελλάδα του σήμερα κι αν τελικά μια «Μπλε Βασίλισσα» είναι τόσο μεγάλη ανταμοιβή που μοιάζει ικανή να σε κάνει να ξεχάσεις το δύσκολο δρόμο που τράβηξες.
Ποια είναι η «Μπλε Βασίλισσα» - σύστησε μας τη στο κοινό
Η Μπλε Βασίλισσα είναι το πολυτιμότερο διαμάντι στον κόσμο. Οταν το διαμάντι πέφτει στα χέρια του Αγγελου (Θέμης Πάνος), ο Γιάννης (Μιχάλης Οικονόμου) η Λένα (Ράσμη Σουκουλη) και ο Σταύρος (Δημήτρης Ήμελλος) στήνουν μια κομπίνα για να το αποκτήσουν, καθένας για τους δικούς του λόγους. Η ταινία είναι ένα παζλ που φτιάχνεται σταδιακά. Όταν κλειδώσει και το τελευταίο κομμάτι στην θέση του, μόνο τότε βλέπουμε την ολοκληρωμένη εικόνα. Είναι μία ιστορία από 4 διαφορετικές οπτικές πλευρές.
Πρόκειται για αστυνομικό νουάρ; Κι αν ναι, πόσο δύσκολο είναι να ονειρευτείς και να γυρίσεις ένα κινηματογραφικό είδος που είναι κάπως ανεξερεύνητη περιοχή για το ελληνικό σινεμά;
Η Μπλε Βασίλισσα είναι μια σύγχρονη ταινία δράσης γεμάτη ανατροπές που έχει στοιχεία νουάρ. Τέτοιου είδους ταινίες είναι δύσκολο να γυριστούν από άποψη κόστους, γιατί δεν στηρίζονται εύκολα από ελληνικές παραγωγές. Επίσης δεν θεωρείται καλλιτεχνικό είδος στην Ελλάδα, για να υποστηριχτεί από το Ε.Κ.Κ. Για αυτούς τούς λόγους είναι κάπως ανεξερεύνητη περιοχή για το ελληνικό σινεμά. Βέβαια ο Ελληνας θεατής τις παρακολουθεί χρόνια. Το να ονειρευτείς δεν είναι καθόλου δύσκολο. Το να το γυρίσεις είναι πάρα πολύ για τους λόγους που προανέφερα. Συν του ότι πρέπει να συνεργαστείς με πολλούς ανθρώπους και να τους επικοινωνήσεις το έργο που φαντάζεσαι. Συνεργάζεσαι, δένεσαι και γίνεσαι φίλος με την ομάδα σου. Για να το πραγματοποιήσεις θέλει σκληρή δουλειά, υπομονή, επιμονή και την βοήθεια των φίλων σου, όπως σε κάθε ταινία μάλλον που γυρίζεται στην Ελλάδα.
Σύστησε μας τους ηθοποιούς σου. Τους είχες συγκεκριμένα στο μυαλό σου από το σενάριο; Με ποια κριτήρια τους επέλεξες;
Θεωρώ πως η μισή δουλειά του σκηνοθέτη είναι να επιλέξει τους κατάλληλους ηθοποιούς για τους χαρακτήρες της ταινίας. Η επιλογή έγινε μετά από αρκετή αναζήτηση επειδή έψαχνα την καλύτερη δυνατή χημεία-δέσιμο μεταξύ των ηθοποιών μεταξύ τους κι όλων με μένα. Επιπλέον μου άρεσε που ο καθένας τους ενίσχυε τα χαρακτηριστικά του ρόλου του με τον δικό του διαφορετικό τρόπο. Είναι εξαιρετικά ταλέντα όλοι και δε χρειάζονται συστάσεις: Θέμης Πάνος (βραβείο Καλύτερου Ανδρικού Ρόλου στο Φεστιβάλ Βενετίας), Μιχάλης Οικονόμου και Δημήτρης Ημελλος με βραβεία Χορν, Ράσμη Σουκουλή («Χρυσή Αθηνά» Πρωτοεμφανιζόμενης Γυναίκας Ηθοποιού στις Νύχτες Πρεμιέρας). Είναι γνωστοί και καταξιωμένοι ηθοποιοί στο χώρο του θεάτρου και του κινηματογράφου. Είμαι πολύ χαρούμενος που συνεργάστηκα μαζί τους.
Το (ποτέ πραγματικά υποστηριζόμενο) ελληνικό σινεμά περνάει κι αυτό τα χρόνια της κρίσης. Από την άλλη, γνωρίζει μεγάλες δόξες σε καλλιτεχνικό επίπεδο. Αυτό που βρίσκει έναν νέο σκηνοθέτη; Πεισμώνει; Συνεχίζει να ονειρεύεται;
Σίγουρα συνεχίζεις να ονειρεύεσαι, αλλά αυτό δεν φτάνει. Πιο δύσκολο είναι να προσπαθείς. Γιατί εκτίθεσαι και πολύ δεν το τολμούν. Το σημαντικό είναι να συνεχίζεις όπως μπορείς και άμα το θέλεις πολύ, θα τα καταφέρεις. Να φέρεις τα όνειρα σου στην πραγματικότητα. Υπάρχουν άνθρωποι που το καταφέρνουν αυτό και διακρίνονται. Αυτό είναι μια μεγάλη ώθηση για νέο σκηνοθέτη.
Τι κάνει τη δική σου γενιά να διαφέρει από τις προηγούμενες Eλλήνων κινηματογραφιστών;
Το Ιντερνετ και οι ψηφιακές κάμερες. Το Ιντερνετ σε φέρνει κοντά σε πράγματα που παλιά ήταν πάρα πολύ δύσκολα. Κατεβάζεις ένα πρόγραμμα μοντάζ και μαθαίνεις διαδικτυακά πως να μοντάρεις. Επιρροές - βλέπεις ταινίες που παλιά δυσκολευόσουν να βρεις. Με μια 5D που μπορείς να βρεις από έναν φίλο σου, κάνεις μια ταινία και την μοντάρεις. Παλιά πόσο εύκολα ήταν άμα δεν είχες πάρει χρηματοδότηση να βρεις κάμερα, φιλμ; Τώρα γυρίζονται πιο εύκολα οι ταινίες. Βέβαια, ενώ παλιά γυριζόντουσαν λιγότερες ταινίες, ο κόσμος πήγαινε στο σινεμά για να τις δει. Όχι στο Home cinema ή το laptop του. Σήμερα γυρίζονται τόσες πολλές ταινίες που δεν προλάβαινε ο κόσμος να μάθει για αυτές η να τις δει, μετά από λίγες εβδομάδες έχουν ήδη κατέβει. Τώρα όλοι μπορούν να έχουν μια κάμερα, όπως ένα στυλό. Πόσοι όμως έχουν κάτι να πουν;
Σε μια Ελλάδα που ο κόσμος δεν πηγαίνει πια σινεμά και το ελληνικό σινεμά ακόμα κι όταν έρχεται φορτωμένο με βραβεία, δεν χαίρει πολλών εισιτηρίων – ποια είναι η μεγαλύτερή σου ελπίδα για τη «Μπλε Βασίλισσα»;
Όπως ανέφερα και προηγουμένως, η τηλεόραση, το Ιντερνετ έχουν αδειάσει τις αίθουσες. Υπάρχει πλέον πολύ μεγαλύτερη προσφορά και μικρότερη ζήτηση. Αυτό επηρεάζει και το ελληνικό σινεμά σε πολύ μεγάλο βαθμό. Η μεγαλύτερη ελπίδα μου ήδη πραγματοποιήθηκε: γύρισα την ταινία μου. Από εκεί και πέρα, θα πάρει τον δρόμο της και ελπίζω να αρέσει σε κόσμο. 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο