«Θέλετε να βελτιώσετε τη σχέση σας με το παιδί σας;» Μοντέλο Gordon. Oμιλητής: Νίκος Τομαράς.

2η συνάντηση Σχολής Γονέων.
Ο Οργανισμός Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης ενημερώνει ότι η 2η συνάντηση της Σχολής Γονέων θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018 και ώρα 18.00 στο Πνευματικό Κέντρο (Κισσάβου 11, ισόγειο). Θέμα συνάντησης: «Θέλετε να βελτιώσετε τη σχέση σας με το παιδί σας;» Μοντέλο Gordon. Oμιλητής: Νίκος Τομαράς Ειδικός Εκπαιδευτικός – Συγγραφέας
MACounsellingandPsychotherapy - UniversityofEastLondon, UK.

Ο Νίκος Τομαράς, πιστοποιημένος Εκπαιδευτής PET&TET (Parent&TeacherEffectivenessTraining) από τον GTI (GordonTrainingInternational) σε αυτή την ομιλία του θα μας βοηθήσει με τρόπους πρακτικούς να βελτιώσουμε τη σχέση μας με το παιδί μας.
Θα στηριχτεί στις βασικές αρχές τού Εργαστηρίου Αποτελεσματικού Γονέα, γνωστό και ωςΜοντέλο Gordon, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1962 από τον πολυβραβευμένο κλινικό ψυχολόγοDr.ThomasGordonκαι έχει αναγνωριστεί διεθνώς ως η πρώτη εκπαίδευση για γονείς με βάση τις δεξιότητες επικοινωνίας.
Ο διαπρεπής ψυχολόγος Dr. Gordon (1918-2002) μαθητής και συνεργάτης του C. Rogers και του A. Maslow τιμήθηκε το 1999 με το Χρυσό Μετάλλιο της Ένωσης Αμερικάνων Ψυχολόγων για τη Συνεχή Προσφορά του στην Ψυχολογία, και το 2000 με το Βραβείο Επίτευγμα Ζωής από την Ένωση Ψυχολόγων της Καλιφόρνια, ενώ ήταν ο πρώτος παραλήπτης του Βραβείου Επιτεύγματος Καριέρας από την Αμερικάνικη Ένωση Εκπαιδευτών Ανατροφής των Παιδιών.
Ήταν παντρεμένος με την Λίντα Άνταμς, νυν Πρόεδρο του οργανισμού GordonTrainingInternational, που συνεχίζει το έργο του. Ως αναγνώριση της προσφοράς του, προτάθηκε για το Νόμπελ Ειρήνης το 1997, το 1998 και το 1999.
Ο GordonTrainingInternational (GTI) είναι ένας διεθνώς αναγνωρισμένος οργανισμός που σχετίζεται με τις ανθρώπινες σχέσεις. Η έδρα του βρίσκεται στην Ακτή Solana στην Καλιφόρνια. Προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες σε γονείς, δασκάλους και ηγετικά στελέχη σε όλο τον κόσμο (σε 43 συνολικά χώρες).
Ο Νίκος Τομαράςθα μας παρουσιάσει τη φιλοσοφία τού εργαστηρίου που θεωρεί πως τα παιδιά δεν είναι κακά ή άτακτα αλλά συμπεριφέρονται με τρόπους που ικανοποιούν τις ανάγκες τους. Έχουν το δικαίωμα να τις ικανοποιούν όπως και οι γονείς άλλωστε. Οι σχέσεις γονέων - παιδιών αρχίζουν να αποκτούν προβλήματα τη στιγμή που οι ανάγκες τους συγκρούονται. Ο συνεχής κύκλος των αγώνων εξουσίας για την επιβολή λύσης και η ένταση που προκαλείται έχει σαν αποτέλεσμα να διαβρώνει τη σχέση γονέα-παιδιού.
Το Μοντέλο Gordon με ένα σύνολο δεξιοτήτων επικοινωνίας και επίλυσης συγκρούσεων μας βοηθά ως γονείς να βελτιώσουμε και να ενδυναμώσουμε τις διαπροσωπικές μας σχέσεις. Πιο συγκεκριμένα μας βοηθά:

•        Να διευκολύνουμε το παιδί μας να αναγνωρίζει τις ανάγκες του, να αντιμετωπίζει τα δυσάρεστα συναισθήματα και να λύνει αποτελεσματικά τα προβλήματά του, με τρόπο υποστηρικτικό και όχι παρεμβατικό.
•        Να διεκδικούμε τις ανάγκες μας, όταν αυτές παρεμποδίζονται από τη συμπεριφορά του παιδιού μας, με τρόπο που να ενισχύει την αυτοπειθαρχία του και να μην μειώνει την αυτοεκτίμηση του.
•        Να δημιουργήσουμε μία ουσιαστική, ζεστή, αρμονική σχέση με το παιδί μας, ώστε να μπορεί να μοιράζεται τις δυσκολίες του μαζί μας, αντί να αποσύρεται.
•        Να προλαβαίνουμε συγκρούσεις και εντάσεις.
•        Να επιλύουμε τις συγκρούσεις αναγκών που προκύπτουν, με τρόπο ισότιμο και αμοιβαία αποδεκτές λύσεις, χωρίς νικητές και ηττημένους.
•        Να διαχειριζόμαστε τις συγκρούσεις αξιών με σεβασμό και ευαισθησία.

Το Εργαστήριο Αποτελεσματικού Γονέα είναι διευκολυντικό σε καταστάσεις που μας απασχολούν όπως:

•        «Το παιδί μου γυρνά στενοχωρημένο από το σχολείο και όταν το ρωτάω τι έχει δεν απαντά. Ανησυχώ και δεν ξέρω πώς να το βοηθήσω».
•        «Γίνεται καθημερινά μάχη για το διάβασμα. Κουράστηκα, τι άλλο να κάνω πια;».
•        «Προσπαθώ να βάλω κανόνες στο σπίτι αλλά σπάνια τηρούνται, παρότι απειλώ με τιμωρίες αν δεν εφαρμοστούν».
•        «Τα παιδιά μου τσακώνονται συνεχώς μεταξύ τους».
•        «Δεν καταφέρνω να ξεκολλήσω τα παιδιά μου από το internet, το κινητό και τα παιχνίδια στο tablet».
•        «Έχω άγχος τώρα που μπαίνουν στην εφηβεία. Πολλοί οι κίνδυνοι. Ναρκωτικά, αλκοόλ, ξενύχτι, κακές παρέες. Όσες φορές προσπαθώ να τους συμβουλέψω νιώθω ότι δε με ακούν».
•        «Η κόρη μου θέλει να κάνει τατουάζ και κοντεύω να τρελαθώ».
•        «Οι δάσκαλοι μού λένε ότι το παιδί μου έχει αρχίσει να γίνεται επιθετικό στο σχολείο».

O NίκοςΤομαράς είναι Ειδικός Εκπαιδευτικός-Συγγραφέας με ΜΑ CounsellingandPsychotherapy-UniversityofEastLondon, UK.Περισσότερα μπορείτε να βρείτε και στο προσωπικό του site: www.tomaras.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο