Ο κινηματογράφος της Νότιας Κορέας

Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 22 Ιουνίου από το Cine Δράση

Επρόκειτο για την 19η συνάντηση της Κινηματογραφικής Γεωγραφίας
Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 22 Ιουνίου
Ο κινηματογράφος της Νότιας Κορέας
Και αφού συναντηθήκαμε χωρίς απόντες στην μετά κορωναϊό εποχή τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα και ολοκληρώσαμε τα περί του κινηματογράφου της Ιαπωνίας, βάλαμε πλώρη να συζητήσουμε με το Κορεάτικο σινεμά. 
Ο κορεάτικος κινηματογράφος θεωρείται από τους κορυφαίους στον κόσμο και ανήκει στο φαινόμενο της πολιτισμικής έκρηξης K – Wave (κορεάτικο κύμα) που εμφανίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και συνεχίζει να τροφοδοτεί την παγκόσμια σκηνή με κορυφαίες κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές και ποπ μουσική. Από την πρώτη προβολή κινηματογραφικής ταινίας, τον Οκτώβριο του 1898, στην Κορέα μέχρι τη σύσταση της εταιρίας Mirovision, μιας από τις πιο νεωτεριστικές sales companies ολόκληρης της Άπω Ανατολής, η ιστορία της κορεάτικης κινηματογραφίας συνυφαίνεται με την ιστορική πορεία ενός ολόκληρου λαού. Αν κάποτε το αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο έκανε κοπιαστική την ενασχόληση με το σινεμά, η μεταβολή του κρατικού πλαισίου και η αλλαγή στη νοοτροπία της βιομηχανίας έδωσαν νέα πνοή στους Κορεάτες κινηματογραφιστές. Θεματική ποικιλία, τεχνική δεξιότητα, αναπτυσσόμενη παραγωγή και παρουσία σε διεθνή φεστιβάλ είναι μερικά από τα διαφαινόμενα χαρακτηριστικά μιας κινηματογραφίας που επάξια και δυναμικά διεκδικεί την προσοχή και την εκτίμηση των απανταχού κινηματογραφόφιλων. 
Η κινηματογραφική βιομηχανία της Νότιας Κορέας ξοδεύει δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο για να παράγει ταινίες-αριστουργήματα. Μοιάζουν με ταινίες του Hollywood; Μάλλον όχι, αλλά έχουν κάτι το ιδιαίτερο που σε κρατάει καθηλωμένο στην οθόνη σου θαυμάζοντας το ταλέντο των ηθοποιών και του σκηνοθέτη. Εδώ περιλαμβάνονται ταινίες που ταξίδεψαν εκτός συνόρων, κερδίζοντας πολυάριθμα βραβεία σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ, ταινίες που αποτέλεσαν μεγάλες εισπρακτικές επιτυχίες, που χρησιμοποιήθηκαν από την αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία ως πηγή έμπνευσης με τη μορφή των ριμέικ, ταινίες που διακρίνονται για τη φρεσκάδα, την ξεχωριστή ματιά των δημιουργών τους, την αισθητική αναζήτηση συνδυασμένη πάντα με υψηλά στάνταρ παραγωγής. Αναφέρουμε μερικές από αυτές. Την εντυπωσιακή περιπέτεια εποχής «Το Legend of Gingko», το «Champion» που βασίζεται στην απίστευτη ιστορία ενός πρωταθλητή της πυγμαχίας που ανήκει στους θρύλους του αθλήματος. Το πολυβραβευμένο «Shiri», περιπέτεια καταιγιστικής δράσης, ξεπέρασε σε εισπράξεις τον «Τιτανικό» και άλλαξε τα δεδομένα για τον κορεατικό κινηματογράφο.   Το «Il Mare» μια αισθηματική ταινία μυστηρίου, ριμέικ της οποίας γυρίστηκε στις Η.Π.Α. Τις επιλεγμένες ταινίες τρόμου και μυστηρίου «A tale of two sisters» ένα πολυεπίπεδο φιλμ που ξεφεύγει από τα στενά όρια των ταινιών τρόμου, το ψυχολογικό θρίλερ «Memento Mori», το ατμοσφαιρικό «Phone, το «Ghost in love», μια πρωτότυπη ταινία με εντυπωσιακά εφέ, την ασιατική απάντηση στο «Seven» «Tell me something», το σκοτεινό «Sorum». Το αισθηματικό δράμα «Interview», την πρώτη ασιατική ταινία που εντάσσεται στο περίφημο «Δόγμα ‘95». Οι ταινίες του εξαιρετικού Κιμ Κι Ντουκ: «Κροκόδειλος», «Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και πάλι Άνοιξη» η ταινία που του χάρισε την παγκόσμια αναγνώριση, το «Νησί», η σημαντικότερη, κατά πολλούς, ταινία της πλούσιας φιλμογραφίας του, το «Bad Guy» μια από τις πιο τολμηρές δημιουργίες του σκηνοθέτη, το «Coast Guard», μια σκληρή ταινία για τις συνέπειες του πολέμου, το αντιαυταρχικό «Το Δίχτυ». Ο αυτοδίδακτος Κιμ Κι Ντουκ, από τους πλέον επιφανείς δημιουργούς του σύγχρονου σινεμά, και παρά την ολοένα αυξανόμενη αναγνώριση παραμένει πεισματικά ανεξάρτητος, κατασκευάζει ταινίες χαμηλού προϋπολογισμού και υψηλών συγκινήσεων, δράματα που εκτυλίσσονται σε ειδυλλιακά τοπία με τους «τραυματισμένους» ήρωες του να εκφράζονται μέσα από μια βίαιη, εκκωφαντική σιωπή. Εντυπωσιακές ταινίες δράσης, από τις καλύτερες της παγκόσμιας παραγωγής όπως το «Restless», ταινία-ορόσημο για την ένταξη της Κορέας σε ταινίες με σκηνές δράσης από ψηφιακούς ηθοποιούς! Το μεγαλειώδες έπος «Musa, the warrior ). Τις ταινίες του Τσαν-Γουκ Παρκ όπως το «Joint Security Area», το,   «OLD BOY», το «Brotherhood of war», πολεμική περιπέτεια, από τις πιο σημαντικές ταινίες για τον εμφύλιο της Κορέας, το «Untold Scandal», μια εντυπωσιακή υπερπαραγωγή βασισμένη στις «Επικίνδυνες σχέσεις» του Λακλό και τέλος, το αυστηρώς ακατάλληλο «Lies», απαγορευμένο αρχικά από την λογοκρισία καθώς θεωρήθηκε πορνογραφικό. Ταινίες όπως τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο και οι άλλες δικές του: «Μνήμες Φόνων», «Μητέρα» «Σκύλος που Γαβγίζει». Το  «Burning»  του Chang-dong Lee και άλλες.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο