Ο κινηματογράφος της Νότιας Κορέας

Οι σύγχρονοι σκηνοθέτες

Κινηματογραφική Γεωγραφία 20η Συνάντηση
Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 6 Ιουλίου, 8:30μμ, Πάρνηθος 21
Ο κινηματογράφος της Νότιας Κορέας, οι σύγχρονοι σκηνοθέτες
Ο κινηματογράφος της Νότιας Κορέας είναι γνωστός-  όπως μπορέσαμε να διαπιστώσουμε και στις 19η και 20η συναντήσεις μας- για την ακραία, χωρίς περιορισμούς  βία, που αναπτύσσει στην οθόνη. Το μεγαλύτερο όνομα στον κορεατικό κινηματογράφο συνεχίζει να είναι ο Park Chan-wook, που με τη διεθνή επιτυχία του άνοιξε δρόμο και σε άλλους πατριώτες τους σκηνοθέτες, που ήδη βρίσκουν αναγνώριση   σε δημοφιλή διεθνή πλήθη φεστιβάλ.
Παρόλο που ο Bong Joon-ho και ο Kim Jee-Woon είναι σύγχρονοι του Park και άρχισαν να κάνουν ταινίες την ίδια εποχή, αυτός είναι ο πρώτος που αναγνωρίστηκε ως  κορυφαίος σκηνοθέτης και ως εκ τούτου επηρεάζει ολόκληρη τη γενιά του. Οι σύγχρονοι ανανεωτικοί σκηνοθέτες όπως ο Park Chan-wook, ο Kim Jee-Woon και ο Bong Joon-ho , οι νεότεροι Lee Chang-dong,  Kim Ki-Duk,  Hong Sang-soo, Im Kwon-Taek έχουν κερδίσει μια θέση στο πάνθεον του παγκόσμιου  σινεμά. Με αυτούς ο νοτιοκορεάτικος κινηματογράφος  βρήκε μια ισορροπία ανάμεσα στη βία και την τέχνη. 
Στη Νότια Κορέα δαπανώνται εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο για να παραχθούν ταινίες-αριστουργήματα. Εδώ περιλαμβάνονται κάποιες που ταξίδεψαν εκτός συνόρων, χρησιμοποιήθηκαν από την αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία ως πηγή έμπνευσης με τη μορφή των ριμέικ, ταινίες που διακρίνονται για τη φρεσκάδα, την ξεχωριστή ματιά των δημιουργών τους, την αισθητική αναζήτηση συνδυασμένη πάντα με υψηλά στάνταρ παραγωγής. Αναφέρουμε μερικές από αυτές. Τις επιλεγμένες ταινίες τρόμου και μυστηρίου «A tale of two sisters» ένα πολυεπίπεδο φιλμ που ξεφεύγει από τα στενά όρια των ταινιών τρόμου, το ψυχολογικό θρίλερ «Memento Mori», το ατμοσφαιρικό «Phone, την ασιατική απάντηση στο «Seven» «Tell me something», το σκοτεινό «Sorum». Το αισθηματικό δράμα «Interview», την πρώτη ασιατική ταινία που εντάσσεται στο περίφημο «Δόγμα ‘95». Οι ταινίες του εξαιρετικού Κιμ Κι Ντουκ: «Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και πάλι Άνοιξη» η ταινία που του χάρισε την παγκόσμια αναγνώριση, το «Νησί», η σημαντικότερη, κατά πολλούς, ταινία της πλούσιας φιλμογραφίας του, το «Bad Guy» μια από τις πιο τολμηρές δημιουργίες του σκηνοθέτη, το «Coast Guard», μια σκληρή ταινία για τις συνέπειες του πολέμου, το αντιαυταρχικό «Το Δίχτυ». Ο αυτοδίδακτος Κιμ Κι Ντουκ, από τους πλέον επιφανείς δημιουργούς του σύγχρονου σινεμά, και παρά την ολοένα αυξανόμενη αναγνώριση παραμένει πεισματικά ανεξάρτητος, κατασκευάζει ταινίες χαμηλού προϋπολογισμού και υψηλών συγκινήσεων, δράματα που εκτυλίσσονται σε ειδυλλιακά τοπία με τους «τραυματισμένους» ήρωες του να εκφράζονται μέσα από μια βίαιη, εκκωφαντική σιωπή. Ταινίες όπως τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο  (και οι άλλες δικές του «Μνήμες Φόνων», «Μητέρα» «Σκύλος που Γαβγίζει»), το  «Burning»  του Chang-dong Lee και άλλες που κέρδισαν πολυάριθμα βραβεία σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ, αποτέλεσαν μεγάλες εισπρακτικές επιτυχίες  και έκαναν το σινεμά της χώρας τους αγαπητό στους σινεφίλ όλου το κόσμου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο