Περί Κοστολογήσεως των Προεκλογικών Προγραμμάτων το ανάγνωσμα.

Ενόψει των επικείμενων εθνικών εκλογών.

Ο ιδιωματισμός της Αγγλικής γλώσσας «That΄s Greek to me (μου φαίνονται για Ελληνικά)» χρησιμοποιείται στις περιπτώσεις στις οποίες ένα υπό συζήτηση θέμα είναι δυσνόητο ή ακατανόητο ή ακατάληπτο από εκείνους οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με το ζήτημα. Αυτή η έκφραση συναντάται στο έργο «Η τραγωδία του Ιούλιου Καίσαρα» του William Shakespeare. 

Προέρχεται από τη Λατινική γλώσσα με τις εκφράσεις «Graeca sunt, non leguntur (ελληνικά είναι, δεν διαβάζονται)» και «Transeat, Graecum est (παραλείπεται, είναι ελληνικά)». Στην Ελλάδα αντίστοιχα χρησιμοποιείται η έκφραση «μου φαίνονται για Κινέζικα». 

Η έκφραση συναντάται σε όλες τις γλώσσες του κόσμου με αναφορά  σε κάποια άλλη ξένη γλώσσα της οποίας η ομιλία ή/και η γραφή είναι δυσνόητη ή ακατάληπτη στους ιθαγενείς χρήστες της πρώτης γλώσσας.   

Το That΄s Greek to me μπορεί πολύ εύκολα να χρησιμοποιηθεί και στην περίπτωση της Κοστολόγησης των Προεκλογικών Προγραμμάτων ή Μανιφέστων ή Πλατφορμών των εκλογικών σχηματισμών που συμμετέχουν στις εκλογές για την ανάδειξη των μελών του Εθνικού Κοινοβουλίου.

Πρόκειται για ένα  καυτό ζήτημα που βρέθηκε στην ατζέντα των προεκλογικών αντιπαραθέσεων στις εθνικές εκλογές της 21ης Μαΐου 2023 και συνεχίζει να βρίσκεται στην επικαιρότητα ενόψει των επικείμενων εκλογών της 25ης Ιουνίου 2023. 

Επισημαίνεται ότι ένα Προεκλογικό Πρόγραμμα είναι μια Πρόταση Κυβερνητικής Εξουσίας την οποία υπόσχεται ένας εκλογικός σχηματισμός στους ψηφοφόρους ότι θα εφαρμόσει αν το εκλογικό σώμα του κάνει την τιμή να τον εκλέξει ως πρώτο κόμμα στις εκλογές και αν με την εμπιστοσύνη της Βουλής καταφέρει να σχηματίσει κυβέρνηση.

Η περί ης ο λόγος αντιπαράθεση επεκτάθηκε από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ  στο ζήτημα της εύρεσης ενός τρίτου, έγκυρου, επίσημου,   αναγνωρισμένου και κοινά αποδεκτου  Ελεγκτικο-διαγνωστικού Κρατικού ή/και Υπερκρατικού Φορέα ο οποίος θα αξιολογήσει  και θα κοστολογήσει το Προεκλογικό Πρόγραμμα ή, όπερ το αυτό, θα πιστοποιήσει και θα βεβαιώσει ότι δεν πρόκειται για μια γονατογραφία ή για μια έκθεση ιδεών αλλά για μια Πρόταση Κυβερνητικής Εξουσίας η οποία είναι ορθολογική, έγκυρη, ακριβής, αντικειμενική, αξιόπιστη, ρεαλιστική, εφικτή και βιώσιμη.  

Εμείς προσθέτουμε ότι ο Κρατικός ή Υπεκρατικός Φορέας θα πρέπει επίσης να  αποφανθεί ότι το Προεκλογικό Μανιφέστο δεν θέτει σε κίνδυνο τις υποχρεώσεις της Ελλάδας σε ότι αφορά στην τήρηση της Δημοσιονομικής Πειθαρχίας και της Δημοσιονομικής Προσαρμογής ούτε ότι με την πρόταση διακυβεύεται η διασφάλιση του Δημοσιονομικού Χώρου, των Πρωτογενών Πλεονασμάτων και της ταχύρρυθμης μείωσης του λόγου (%) του Δημοσίου Χρέους προς το ΑΕΠ.

Θέμα το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για την Ελλάδα ενόψει των επικείμενων αλλαγών της Οικονομικής (Δημοσιονομικής και Νομισματικής) Διακυβέρνησης και του Μηχανισμού Μακροοικονομικών Ανισορροπιών της ΕΕ με έμφαση στους Νέους Δημοσιονομικούς Κανονισμούς και στην αυστηροποίηση του Συμφώνου Σταθερότητας και Μεγέθυνσης (ΣΣΜ) που κάποιοι το αποκαλούν Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης (ΣΣΑ). 

Υπενθυμίζεται ότι οι αλλαγές βρίσκονται ήδη σε διαβούλευση μεταξύ των Θεσμικών Οργάνων της ΕΕ και αναμένεται ότι θα θεσμοθετηθούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους με ισχύ εφαρμογής από την 1η Ιανουαρίου 2024. Λαϊκιστί «κοντός ψαλμός αλληλούια».

Ανοίγοντας μια παρένθεση θα μπορούσε κανείς να φανταστεί τι κωμικοτραγικές καταστάσεις τύπου Θεάτρου των Σκιών ή Opera Buffa ή Commedia dell΄ Arte ή Επιθεώρησης (Ελληνικό Θέατρο) θα δημιουργούνταν στην πολιτική σκηνή της χώρας αν στο πλαίσιο της επικείμενης Αναθεώρησης του Συντάγματος ετίθετο ο όρος ότι για να εγκριθεί η συμμετοχή ενός κόμματος στις εκλογές θα έπρεπε το πρώτα να πιστοποιηθεί η κοστολόγηση του προεκλογικού του προγράμματος από έναν επίσημο και ανεξάρτητο Κρατικό ή Υπερκρατικό Φορέα. 

Ποιοι θα ήταν οι εκλογικοί σχηματισμοί οι οποίοι θα είχαν την ικανότητα  να εκπονήσουν ένα Κοστολογημένο Προεκλογικό Πρόγραμμα το οποίο θα κατάφερνε να πιστοποιηθεί από αυτόν τον Κρατικό ή Υπερκρατικό Φορέα; 

Η ΝΔ δηλώνει (και αυτό είναι από άκρου σε άκρο αληθές όπως αποδεικνύεται παρακάτω) ότι το δικό της  Προεκλογικό Πρόγραμμα έχει πιστοποιηθεί σε εθνικό επίπεδο αναφοράς από το Εθνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο (Ανεξάρτητη Αρχή «διακομματικής» συγκρότησης) ενώ σε υπερεθνικό επίπεδο αναφοράς από αυτό τούτο το ίδιο το ECOFIN (Συμβούλιο Οικονομικών και Δημοσιονομικών Θεμάτων της ΕΕ) όπου συμμετέχουν οι Υπουργοί Οικονομικών των 27 κ-μ της ΕΕ ενώ επί του θέματος ισχυρή παρουσία και παρεμβάσεις γίνονται από του Υπουργούς Οικονομικών των 20 κ-μ της Ευρωζώνης (Eurogroup). 

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση της ΝΔ εκπόνησε το «Πρόγραμμα Σταθερότητας (ΠΣ) 2023-2026» στο οποίο επισυνάπτεται η σύμφωνη γνώμη του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου (όπως είναι θεσμικά δεσμευτικό) και συγχρόνως το «Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων (ΕΠΜ) 2023» απλά γιατί χωρίς Μεταρρυθμίσεις δεν μπορεί να υπάρξει  εμπεριστατωμένο Κοστολογημένο Προεκλογικό Μανιφέστο. 

Αμφότερα τα κυβερνητικά έγγραφα υποβλήθηκαν προς έλεγχο στο ECOFIN  τον Απρίλιο του 2023 το οποίο με τη σειρά του ενέκρινε επίσημα τα έγγραφα της Ελλάδας στις 2 Μαΐου 2023. 

Το σύνολο αυτών των επισήμων εγγράφων αριθμεί 1.115 σελίδες. 

Μέχρι σήμερα ουδείς εκλογικός σχηματισμός που αντιπολιτεύεται τη ΝΔ κατάφερε να κρίνει εμβριθώς, εμπεριστατωμένα και ολιστικά τα ως άνω έγγραφα – κλειδιά για οικονομικό μέλλον της Ελλάδας και να δημοσιοποιήσει αναλυτικά τα πορίσματα της αξιολόγησης στους έλληνες πολίτες.

Η δεοντολογία επιβάλλει να εξαιρεθούν από αυτή την κριτική: (α) ο κ. Νίκος Χριστουδουλάκης (π. Υπουργός ΠΑΣΟΚ και συντονιστής του Προεκλογικού Προγράμματος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ) όστις ανάλυσε πολλές πλευρές του θέματος από τη δική του γωνία θέασης (β) η κ. Μιλένα Αποστολάκη (π. Υφυπουργός ΠΑΣΟΚ και υποψηφία βουλευτής) η οποία έκανε σημαντικές ad hoc παρατηρήσεις σε τηλεοπτικές εκπομπές (γ) το ΚΚΕ (Εφημερίδα Ριζοσπάστης) που έκρινε με πολύ σκληρή αντιπολιτευτική προσέγγιση τα έγγραφα από τη δική του ιδεολογικοπολιτική και φιλοσοφικοπολιτική οπτική, και (δ) Ο έγκριτος Οικονομικός Τύπος καθώς και οι συντάκτες των «σομόν σελίδων» των γνωστών εφημερίδων εθνικής κυκλοφορίας. 

Είναι αυτονόητο ότι επί αυτών των επισήμων και εγκεκριμένων κυβερνητικών στοιχείων στηρίζεται, διαρθρώνεται και δομείται ο Κοστολογημένος Στρατηγικός Σχεδιασμός και ο Κοστολογημένος Επιχειρησιακός Προγραμματισμός οι οποίοι συμπυκνώνονται στο Κοστολογημένο Προεκλογικό Μανιφέστο της ΝΔ. 

Άλλωστε αυτός τούτος ο κυρίαρχος λαός με τη ψήφο του στις προηγούμενες εκλογές (21/5/2013) απέδειξε εν τοις πράγμασι ότι έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στο Προεκλογικό Πρόγραμμα της ΝΔ. 

Το ίδιο έπραξε η Διεθνής Αγορά των Ελληνικών Κρατικών Ομολόγων, η Αγορά των Εντόκων Γραμματίων του Κράτους, οι Οίκοι Αξιολόγηση του Κινδύνου και του Αξιόχρεου της χώρας, το Χρηματιστήριο Αξιών των Αθηνών, κ.λπ.

Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκαν οι Εκθέσεις των Ευρωπαϊκών και των Διεθνών Οργανισμών, οι Οικονομικές Αναλύσεις των Διεθνών Think Tank (Δεξαμενές Σκέψης), οι  επίσημες δηλώσεις των εκπροσώπων των Θεσμικών Οργάνων της ΕΕ, οι Εθνικολογιστικές Επιδόσεις της Ελληνικής Οικονομίας το α΄ τρίμηνο του 2023 (Eurostat, ΕΛΣΤΑΤ), τα θετικά αποτελέσματα της  Εκτέλεσης του Γενικού Κρατικού Προϋπολογισμού του πενταμήνου  Ιανουάριος – Μάϊο2 2023, κ.λπ.

Πρόκειται για πολύ ευνοϊκά  για την Ελλάδα θέματα τα οποία για την αντιπολίτευση είτε είναι terra incognita είτε αποφεύγονται μετά βδελυγμίας να τεθούν επί τάπητος για ευνόητους λόγους.

Κατά συνέπεια οι αιτιάσεις του κ. Αλέξη Τσίπρα για να υποβληθεί έλεγχος του Προεκλογικού Προγράμματος της ΝΔ από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ή από το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής είναι από γνωστικής απόψεως ένα ελλειμματικό και naïf διάβημα που βρίσκεται «εκτός τόπου και εκτός χρόνου από κάθε συντρέχουσα άποψη».  Χωρίς αμφιβολία ένα θέμα το οποίο φέρνει συνειρμικά στο νου την παροιμιώδη φράση That΄s Greek to me!

Το ίδιο ισχύει και για την επικοινωνιακή ατάκα περί του ότι αν ο ΣΥΡΙΖΑ σχηματίσει κυβέρνηση στις επικείμενες εκλογές που δεν είναι τίποτε άλλο παρά «A Midsummer Night΄s Dream (Όνειρο Θερινής Νυκτός), William Shakespeare),  τότε ο ΣΥΡΙΖΑ θα καταθέσει στο ECOFIN ένα νέο δικό του ΠΣ 2023-2026. 

Αυτό θεσμικά δεν μπορεί να γίνει παρά μόνον μετά από ένα έτος (Απρίλιο 2024) όταν η τότε κυβέρνηση (που σίγουρα δεν θα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ) θα καταρτίσει και θα υποβάλλει το ΠΣ 2024-2027 και το ΕΠΜ 2024 στο ECOFIN.

Post hoc ergo propter hoc η ατάκα είναι ένα αφελές προπαγανδιστικό πυροτέχνημα κατά το «έπεα πτερόεντα, Όμηρος, Ιλιάδα».

Κατά συνέπεια εκτός από το That΄s Greek to me κάποιοι επίσης «έχουν μπερδέψει το αϋλον με το ναϊλον» όπως έλεγε ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης και παραβιάζουν τη σοφία της παροιμιώδους φράσης του Ηράκλειτου  «Κρύπτειν αμαθίην κρέσσον, ή ες το μέσον φέρειν (Καλύτερα να κρύβεις την αμάθειά σου παρά να τη φανερώνεις)»!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο