ΒΛΕΠΟΥΜΕ, ΣΥΖΗΤΑΜΕ, ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ από και για το ΣΙΝΕΜΑ.
Δευτέρα 29/1/ 2018,
8:000μμ, Πίνδου
30 και Μαραθώνος
Νέος Κύκλος:
«Μεταπολεμικός Ευρωπαϊκός Κινηματογράφος»,
μέρος 1ο
Ολοκληρώθηκε ο 1ος
κύκλος συζητήσεων που οργάνωσε το
Cine-Δράση
με αντικείμενο τον Ελληνικό Κινηματογράφο
από την εποχή της δημιουργίας του μέχρι
σήμερα. Και επειδή όσοι πήραμε μέρος
το βρήκαμε κάτι περισσότερο από
ενδιαφέρον, μάθαμε στη διάρκειά του
πολλά για το ελληνική κινηματογραφική
παραγωγή, την ιστορία της και την ιστορία
του τόπου μας και παράλληλα οι ώρες που
«σπαταλήσαμε» ήταν αρκετά ευχάριστες
αποφασίσαμε να συνεχίσουμε με ένα νέο
κύκλο αυτή τη φορά με θέμα τον
«Μεταπολεμικό Ευρωπαϊκό Κινηματογράφο».
Έτσι η Δευτέρα,
στο στέκι (Πίνδου
30 και Μαραθώνος) καθιερώνεται ως ημέρα
Ιστορίας του Κινηματογράφου.
Αρχή στο νέο κύκλο
κάνουμε την Δευτέρα
29/1/ 2018, 8:000μμ με
ειδικό θέμα «Ο
ιταλικός νεορεαλισμός: Οι βασικοί του
εκπρόσωποι και η επίδραση του σε παγκόσμιο
επίπεδο». Ως
εισαγωγή θα συζητηθούν 2 κορυφαίες
ταινίες τις οποίες, ήδη, οι συμμετέχοντες
στις συζητήσεις πήραν ως «δουλειά στο
σπίτι». Πρόκειται για μια από τις
κλασσικότερες αντιπολεμικές ταινίες,
το φιλμ
«Η
Μεγάλη Χίμαιρα»
(«La Grande Illusion», 1937) του Ζαν Ρενουάρ και
την ταινία
ορόσημο του ιταλικού νεορεαλισμού
«Ρώμη, Ανοχύρωτη
Πόλη» («Roma
Citta
Aperta»,
1945) του Ρομπέρτο Ροσελίνι .
Εισηγητής στα σεμινάρια
θα είναι και πάλι ο Παναγιώτης
Δενδραμής που
με τις παρουσιάσεις του στον προηγούμενο
κύκλο κέρδισε επάξια τις εντυπώσεις.
Ο Παναγιώτης
Δενδραμής
γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. Σπούδασε
Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη
συνέχεια όμως ακολούθησε σπουδές
σχετικές με τον κινηματογράφο. Αρχικά
στη σχολή Σταυράκου και έπειτα στο
μεταπτυχιακό Ιστορίας και Θεωρίας του
Κινηματογράφου του Πανεπιστημίου της
Κρήτης. Έχει δουλέψει ως βοηθός σκηνοθέτη,
κάμεραμαν, μοντέρ και βοηθός παραγωγής
για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση,
ενώ η μικρού μήκους ταινία του «Tο
δωμάτιο» συμμετείχε στο φεστιβάλ Δράμας
το 2009. Επιπλέον έχει συμμετάσχει ως
εκπαιδευτής σε επιμορφωτικά προγράμματα
σε σχολεία της Αττικής, με στόχο την
εξοικείωση των μαθητών με την
οπτικοακουστική κουλτούρα και τα μέσα
της. Αυτή την περίοδο διδάσκει στη Σχολή
Σταυράκου και ολοκληρώνει τη διδακτορική
του διατριβή πάνω στον ελληνικό
κινηματογράφο.