«Μεταπολεμικός Ευρωπαϊκός Κινηματογράφος».

Δευτέρα 26/3/2018, 8:00μμ, Πίνδου 30 και Μαραθώνος - Μέρος 8ο
Συνεχίζεται ο 2ος κύκλος συζητήσεων "ΒΛΕΠΟΥΜΕ, ΣΥΖΗΤΑΜΕ, ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ από και για το ΣΙΝΕΜΑ", με θέμα τον «Μεταπολεμικό Ευρωπαϊκό Κινηματογράφο». Τελευταίες ταινίες της γαλλικής nouvelle vague ή πρώτες του γαλλικού σινεμά μετά τη nouvelle vague.

Επόμενη συνάντηση τη Δευτέρα 26 Μαρτίου, στις 8:00μμ, στο γνωστό στέκι, Πίνδου 30 και Μαραθώνος, με αντικείμενο τη δουλειά δύο ιδιαίτερων Γάλλων σκηνοθετών, του Eric Rohmer και του Jean Eustache.

O πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Eric Rohmer (1920-2010), εξερευνά με λιτό και λυρικό τρόπο μέσα από τις ταινίες του και με φόντο το μποέμικο Παρίσι, την ανθρώπινη φύση με επίκεντρο τις έννοιες του έρωτα, της ηθικής, της τύχης και της αναγκαιότητας. Θα προβληθούν και θα αναλυθούν αποσπάσματα από τις κορυφαίες ταινίες του όπως η «Η Συλλέκτρια» (La collectionneuse, 1966), «Μια νύχτα με τη Μοντ» (Ma nuit chez Maude, 1969), «Το Γόνατο της Κλαίρης» (Le genou de Claire, 1970), «Ο έρωτας το απόγευμα» (L’ amourl’ après-midi, 1972), όλες από την ενότητα «Έξι Μύθοι Περί Ηθικής» καθώς και από το φιλμ «Η πράσινη αχτίδα» (Le rayon vert, 1986) της ενότητας «Κωμωδίες και Παροιμίες». Οι παραπάνω ταινίες είναι «περιπέτειες της σκέψης», όπου οι ήρωες μιλούν ατελείωτα για την πίστη, το Θεό, τον έρωτα, την ηθική και τη φιλοσοφία και βιώνουν τη σύγκρουση ανάμεσα στο πάθος τους για τη ζωή και τις αξίες που επιβάλει η κοινωνία.

Ο Jean Eustache (1938 – 1981) υπήρξε ένας πολύ σημαντικός σκηνοθέτης με εξαιρετική πορεία, αν και πέθανε πολύ νέος. Υπήρξε γόνος οικογένειας εργατών και αυτοδίδακτος. Η πρώτη, διάρκειας 3μιση ωρών, ταινία του «Η μαμά και η πόρνη», μια πραγματεία για την αγάπη με πρωταγωνιστή τον Jean-Pierre Leaud (που πρωταγωνίστησε και στα «400 χτυπήματα του Φρανσουά Τρυφώ), δεν έχει κατηγοριοποιηθεί με σιγουριά. Πολλοί την θεωρούν ως την τελευταία της γαλλικής nouvelle vague και άλλοι ως την πρώτη του γαλλικού σινεμά μετά τη nouvelle vague. Αποσπάσματα από την ταινία του αυτή καθώς και από την δεύτερη και τελευταία του, τελείως διαφορετική από την πρώτη, αλλά το ίδιο ιδιαίτερη, «Mes petites amoureuses» (1974) θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι συμμετέχοντες στις συζητήσεις της Δευτέρας. Ο Jean Eustache επηρέασε καταλυτικά την καλλιτεχνική δημιουργία πολλών σύγχρονων κινηματογραφιστών όπως ο Τζιμ Τζάρμους και άλλοι. Το 1981 μένει παράλυτος από αυτοκινητιστικό και αυτοκτονεί με καραμπίνα στο διαμέρισμά του στο Παρίσι λίγο πριν τα τεσσαρακοστά τρίτα του γενέθλια.


Εισηγητής ο Παναγιώτης Δενδραμής.

Ο Παναγιώτης Δενδραμής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. Σπούδασε Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη συνέχεια όμως ακολούθησε σπουδές σχετικές με τον κινηματογράφο. Αρχικά στη σχολή Σταυράκου και έπειτα στο μεταπτυχιακό Ιστορίας και Θεωρίας του Κινηματογράφου του Πανεπιστημίου της Κρήτης. Έχει δουλέψει ως βοηθός σκηνοθέτη, κάμεραμαν, μοντέρ και βοηθός παραγωγής για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, ενώ η μικρού μήκους ταινία του «Tο δωμάτιο» συμμετείχε στο φεστιβάλ Δράμας το 2009. Επιπλέον έχει συμμετάσχει ως εκπαιδευτής σε επιμορφωτικά προγράμματα σε σχολεία της Αττικής, με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με την οπτικοακουστική κουλτούρα και τα μέσα της. Αυτή την περίοδο διδάσκει στη Σχολή Σταυράκου και ολοκληρώνει τη διδακτορική του διατριβή πάνω στον ελληνικό κινηματογράφο.


Το σεμινάριο πραγματοποιείται κάθε Δευτέρα στις 8.00 το βράδυ στο στέκι της "Δράσης", Πίνδου 30 & Μαραθώνος, Βριλήσσια.


ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ CINE - ΔΡΑΣΗ