Η Ανεργία στην EE, στην Ελλάδα και στις Περιφέρειες της ΕΕ.

Μέρος 1.


Κωνσταντίνος Γαλιώτος



Ελληνόγλωσσα αρκτικόλεξα: ΑΕΠ: Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν. ΓΚΠ: Γενικός Κρατικός Προϋπολογισμός. ΔΝΤ: Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. ΔΟΕ: Διεθνής Οργάνωση Εργασίας. ΔΥΠΑ: Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης. ΕΔΣ: Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο. ΕΕ: Ευρωπαϊκή Ένωση. ΕΕ27: ΕΕ των 27 κ-μ. ΕΕΔ: Έρευνα Εργατικού Δυναμικού. ΕΛΣΤΑΤ: Ελληνική Στατιστική Αρχή. ΜΟ: Μέσος Όρος. ΟΟΣΑ: Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. πΟΑΕΔ:  πρώην Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού. ΠοΣυΑν%: Ποσοστό (%) της Συνολικής Ανεργίας (ή Συνολική Ανεργία ή Ανεργία για συντόμευση). ΠΣ: Πρόγραμμα Σταθερότητας. ΠΤ: Παγκόσμια Τράπεζα. ΣΣΑ: Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης. ΣΣΜ: Σύμφωνο Σταθερότητας και Μεγέθυνσης. ΥΠΟΙΟ: Υπουργείο Οικονομικών.  


Ξενόγλωσσες βραχυγραφίες: AMECO: Annual Macroeconomic database of DG-ECFIN. DG ECFIN: Directorate General for Economic and Financial Affairs. ECOFIN: Economic and Financial Affairs Council. EU: European Union. Eurostat: European Statistical Office.

ILO: International Labour Organization. IMF: International Monetary Fund. LFS: Labor Force Survey. NUTS: Nomenclature des Unités Territoriales Statistiques (Κοινή Ονοματολογία των Εδαφικών Στατιστικών Μονάδων). NUTS2: Γεωκωδικός Περιφερειών. OECD: Organization for Economic Co-operation and Development. SGP: Stability and Growth Pact. UN: United Nations. WB: World Bank. 


“7+1” ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΠΡΟΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ 


 [1] Hic et nunc (εδώ και τώρα που έλεγε το σύνθημα του πάλαι ποτέ κραταιού ΠΑΣΟΚ) ο θεματικός κεντρικός πυρήνας της αρθρογραφίας είναι το Ποσοστό (%) της Συνολικής Ανεργίας (εφεξής ΠοΣυΑν%) η οποία υφίσταται στην ΕΕ27 (άρα και στην Ελλάδα) καθώς και στις 290 Ευρωπαϊκές Περιφέρειες της γεωκωδικής κατηγορίας NUTS2 μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται οι 13 Ελληνικές Περιφέρειες.

[2] Ενώ υπάρχουν επίσημα στατιστικά στοιχεία για το ΠοΣυΑν% από το 1960 μέχρι σήμερα, η παρούσα αρθρογραφία περιορίζεται στη 12ετία 1/1/2011-31/12/2022  για τους εξής λόγους:

(α) Για τον περιορισμό της έκτασης της αλληλουχίας των άρθρων τα οποία θα περιλαμβάνουν πολλά Γραφήματα που θα απαιτήσουν πολύ χώρο.

(β) Γιατί από την 1η Ιανουαρίου 2011 και μετά διανύουμε την Καλλικράτεια Περίοδο της (αιρετής) Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού με τις εκλογές των ετών 2010, 2014, 2019 ενώ αναμένονται οσονούπω οι αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου 2023. 

(γ) Γιατί καθ΄ όλην αυτήν την περίοδο των anni horribiles από την 1η Ιανουαρίου 2011 μέχρι σήμερα η χώρα τελεί υπό το grotesque απολυταρχικό, δεσποτικό και εθνικά δεσμευτικό καθεστώς των «3+2 = 5 Μνημονίων» που είναι a priori σίγουρο ότι θα συνεχιστούν σε πολύ μεγάλο βάθος του χρόνου (αλλάζοντας τίτλο και όνομα για ευνόητους λόγους παραπλανητικής πρακτικής προς τους μη έχοντας γνώση  για το ζήτημα) με την ευχή και την ελπίδα ότι αυτή η απεχθής κατάσταση  θα σταματήσει πολύ πριν από τη Δεύτερη Έλευση ή Δευτέρα Παρουσία. 

Το πότε θα μπορούσε θεωρητικά αυτό το εθνικό όνειδος της «χρεοδουλοπαροικίας» να σταματήσει είναι ανθρωπίνως αδύνατο να εκτιμηθεί εσχατολογικά.

Αν κάποιοι επιχειρήσουν να προγνώσουν το τέλος της χρεοδουλοπαροικίας (σσ: που, φυσικά, δεν μπορούν γι΄ αυτό περιορίζονται σε αυθαίρετες «bullshit-ο-λογίες περί βιωσιμότητας και εξυπηρετησιμότητας του χρέους έως τον αιώνα τον άπαντα» θα πρέπει να θυμούνται το απόφθεγμα του  διάσημου Καναδού καθηγητή Οικονομικών των Πανεπιστημίων  Harvard, Berkeley, Princeton, California και  συγχρόνως πολυγραφότατου Μετά-Κεϋνσιανιστή Οικονομολόγου John Kenneth Galbraith  που έλεγε ότι «Η μόνη αξία των οικονομικών προβλέψεων είναι ότι κάνουν την αστρολογία να φαίνεται αξιόπιστη».

Ίσως να ήταν ακόμη πιο εύστοχο να έλεγε κανείς ότι μια τέτοια μακροχρόνια και αυθαίρετη προφητική πρόγνωση θα θύμιζε περισσότερο τη Γεωργία Βασιλειάδου (με συμπρωταγωνιστές τον Μίμη Φωτόπουλο, τον Βασίλη Αυλωνίτη, κ.α.) στην καταπληκτική ασπρόμαυρη ταινία του Αλέκου Σακελάριου «Η καφετζού» (1956).

(δ) Το περιεχομένο του άρθρου θα ανανεωθεί (όπως θα γίνει και για πολλά άλλα άρθρα) ενόψει των εκλογών για την ανάδειξη των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το 2024 συμπληρωμένο με τις επίσημες τιμές του έτους 2023 ούτως ώστε να διερευνηθεί από πολλές γωνίες θέασης και από πολλές πλευρές «Η Συγκριτική Θέση της Ελλάδας και των Ελληνικών Περιφερειών στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι».

Γεγονός που είναι ελάχιστα γνωστό (στο βάθος και στην έκταση που πρέπει) σε πολυάριθμους ανθρωπότυπους της κατηγορίας των  «blah-blah-blah-λογούντων» και ιδιαίτερα των ευρωπαϊκολογούντων, πολιτικολογούντων, οικονομολογούντων, δημοσιολογούντων, πατριωτικολογούντων, αυτοδιοικητικολογούντων, κ.ο.κ ων ουκ έστιν αριθμός!

 [3] Ειδικά για τo ΠοΣυΑν% της Ελλάδας θα παρουσιαστούν επιπλέον οι Χρονολογικές Σειρές των Τιμών για μερικά από τα επόμενα έτη, ήτοι η βραχυπρόθεσμη πρόβλεψη για το 2023 και η μεσοπρόθεσμη εκτίμηση μέχρι το 2026 σύμφωνα με τις προγνώσεις του ΥΠΟΙΟ οι οποίες διενεργήθηκαν στο πλαίσιο του Πρόγραμμα Σταθερότητας 2024-2026 που κατατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς έγκριση από τη DG-ECFIN του ECOFIN έχοντας τη σύμφωνη γνώμη του ΕΔΣ.

Στο πλαίσιο της προδημοσίευσης του ΓΚΠ 2024 (που θα κατατεθεί στη Βουλή την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου με την ελπίδα ότι το αποθεματικό για τις φυσικές καταστροφές θα είναι πολλές φορές μεγαλύτερο από το 1δισ €), η κυβέρνηση θα ανανεώσει την πρόβλεψη του ΠοΣυΑν% για το 2023 και θα εκτιμήσει το αντίστοιχο ποσοστό για το 2024 (διατηρώντας πάντοτε τη δυνατότητα των αιτιολογημένων αναθεωρήσεων και συμπληρώσεων του ΓΚΠ 2024 μέχρι το τέλος του επομένου έτους.  

Ανάλογες διετείς προβλέψεις και εκτιμήσεις γίνονται στις Ανά Έτος Εκθέσεις των Τριμηνιαίων (Εποχικών) Προβλέψεων της ΕΕ.

[4] Οι Βάσεις των Δεδομένων των Χρονολογικών Σειρών των Τιμών του ΠοΣυΑν% (Ελλάδα και Περιφέρειες) λαμβάνονται από τη EUROSTAT και από τις υποκείμενες Στατιστικές Αρχές των 27 κ-μ της ΕΕ (όπως είναι η ΕΛΣΤΑΤ για την Ελλάδα). Ανάλογη Βάση Δεδομένων υπάρχει στο αρχείο της AMECO.

 Στην ΕΕ έχουν θεσπισθεί  και νομοθετηθεί πολλές έρευνες επιπέδου Κοινωνικής Στατιστικής ούτως ώστε τα αποτελέσματα των μετρήσεων να είναι εναρμονισμένα, ενιαία και κοινά για όλα τα κ-μ καθώς επίσης για να εξυπηρετούνται οι συγκριτικές αξιολογήσεις των επιδόσεων εφ΄ όσον είναι τοις πάσι γνωστόν ότι «όλα τα δάκτυλα ίσα δεν είναι» (σσ: 1975, στίχοι Γιάννη Νεγρεπόντη  και σύνθεση Λουκιανού Κηλαηδόνη από το καταπληκτικό άλμπουμ «Απλά Μαθήματα Πολιτικής Οικονομίας»). 

Συγχρόνως τα αποτελέσματα των ερευνών αποτελούν τα μέσα για το σχεδιασμό και την εφαρμογή των Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Προγραμμάτων που αφορούν άμεσα στην Απασχόληση και στην Ανεργία καθώς και έμμεσα στο πλαίσιο των άλλων Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων στα οποία η Απασχόληση και η Ανεργία υπεισέρχονται ως επιμέρους συνιστώσες, συμμεταβλητές και παράμετροι στο κατά περίπτωση Πρόγραμμα.

Στο περί ού ο λόγος ΠοΣυΑν% η κοινωνική στατιστική έρευνα αποκαλείται Έρευνα Εργατικού Δυναμικού (Labor Force Survey, LFS).

Τα αποτελέσματα της LFS είναι διαφοροποιημένα σε σχέση με τα αποτελέσματα άλλων μετρήσεων που εφαρμόζουν οι Υπηρεσίες Εργατικού Δυναμικού ανά κ-μ της ΕΕ ένεκα διαφορετικής μεθοδολογίας μέτρησης, όπως λ.χ. συμβαίνει στην Ελλάδα με τις μετρήσεις του πρώην ΟΑΕΔ  και νυν  ΔΥΠΑ. 

[5] Ως «Άνεργοι» θεωρούνται τα άτομα ηλικίας 15-74 ετών (ηλικιακή πυραμίδα) που δεν χαρακτηρίστηκαν ως απασχολούμενοι και ήταν άμεσα διαθέσιμοι για εργασία ή/και αναζητούσαν ενεργά εργασία τις τελευταίες 4 εβδομάδες ή/και είχαν βρει μια εργασία που θα αναλάμβαναν μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.

[6] Στο ΠοΣυΑν% ενσωματώνονται όλα τα είδη της ανεργίας λ.χ. κυκλική ανεργία, διαρθρωτική ανεργία, τεχνολογική ανεργία, ανεργία τριβής, εποχική ανεργία, κ.λπ. 

Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημανθεί ότι την ίδια πρακτική αναφορικά με το περιεχόμενο του ΠοΣυΑν% εφαρμόζουν και οι Διεθνείς Οργανισμοί καθώς και οι Διεθνείς Οργανώσεις λ.χ. ILO, IMF, OECD, WB, UN, κ.λπ.

Υπάρχουν μετρήσεις για όλα τα είδη και για όλες τις μορφές Ανεργίας (και αντίστοιχα της Απασχόλησης) που θα μπορούσε κανείς να αναζητήσει στις Βάσεις Δεδομένων των προαναφερθέντων διεθνών φορέων.

[7] ΠοΣυΑν% είναι ο λόγος «Σύνολο Ανέργων ως προς το Σύνολο του Εργατικού Δυναμικού» (%) ενώ «Εργατικό δυναμικό είναι  οι απασχολούμενοι και οι άνεργοι» λαμβάνοντας υπόψη ότι υπάρχει και τμήμα του πληθυσμού ή άτομα που δεν χαρακτηρίζονται απασχολούμενοι ή άνεργοι. Δηλαδή είναι «άτομα εκτός του εργατικού δυναμικού». 

[8] Στο ΠοΣυΑν% έχουν ενσωματωθεί τα ποσοτικά μεγέθη των ειδικών κατηγοριών της ανεργίας λ.χ. μακροχρόνια, ανά φύλο, ηλικία, κλάδο, επάγγελμα, επίπεδο εκπαίδευσης, τομέα της οικονομίας, κ.λπ. 

Επίσης έχει ενσωματωθεί τόσο η σταθερή (μόνιμη) όσο και η ευέλικτη ή/και η υπο-απασχολούμενη εργασία (όλων των υφισταμένων ειδών που μπορούν πολύ εύκολα να βρεθούν από τις Βάσεις Δεδομένων της EUROSTAT και της AMECO).


ΜΕΡΙΚΕΣ  ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ  ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 


[9] Από την πολύ σπουδαία, διεθνώς αναγνωρισμένη και χρησιμοποιούμενη Θεωρητική (δεοντολογική) και Οικονομετρική (οντολογική) Προσέγγιση που αποκαλείται Νόμος του Arthur Okun (Μετά-Κεϋνσιανιστής Οικονομολόγος, καθηγητής του Yale University),  όσο μεγαλύτερο είναι το ΠοΣυΑν% από το ποσοστό της «Ανεργίας σε επίπεδο Πλήρους απασχόλησης (4%-5%)» τόσο μικρότερη είναι η μεγέθυνση της οικονομίας, δηλαδή η αύξηση του ΑΕΠ και vice versa. 

Οι εξισώσεις του Νόμου του Okun περιλαμβάνουν την ποσοτική εκτίμηση της αλληλεπίδρασης του ΠοΣυΑν% και του ΑΕΠ.

Στα Γραφήματα της τρέχουσας σειράς των άρθρων για τη συγκριτική αξιολόγηση του ΠοΣυΑν% λαμβάνεται ως ποσοστό πλήρους απασχόλησης το 5%. 

Η απόκλιση (διαφορά) των δυο ποσοστών (πραγματικής ανεργίας-ιδεατής ή φυσιολογικής ανεργίας) είναι ένα θεμελιώδες γενεσιουργό αίτιο (από τα πολλά που υπάρχουν, όπως λ.χ. είναι το αργούν κεφάλαιο) της διαμόρφωσης του «Παραγωγικού Κενού» στην οικονομία όπου το τρέχον ΑΕΠ (ως συλλογικό προϊόν) είναι μικρότερο από το «Δυνητικό ΑΕΠ»  (ως δυνητικό συλλογικό προϊόν). 

Ζήτημα το οποίο θα αναλυθεί σε ειδική μονογραφία αναφερόμενη στο Νέο ΣΣΑ (SGP) ή ορθότερα ΣΣΜ (SGP) (και στις Μαθηματικές Εξισώσεις που περιέχει) το οποίο θα ισχύει μετά το 2024 σε όλη την ΕΕ27 όπου ειδικά για την Ελλάδα αναμένεται ότι θα δημιουργηθούν τέτοιες κοινωνικές αναστατώσεις και ανακατατάξεις που θα θυμίζουν τους στίχους του Δημοτικού Κλέφτικου «βαστάτε τούρκοι τ΄ άλογα…».

[10] Γνωρίζοντας τους δείκτες της Απασχόλησης, της Ανεργίας, του Κόστους Εργασίας, της Παραγωγικότητας του Κεφαλαίου και της Εργασίας, κ.λπ. μπορούν να εκτελεστούν Επιστημονικομετρικές Συσχετίσεις Παλινδρομήσεων (Γραμμικών και Καμπυλόγραμμων) για την εξαγωγή συμπερασμάτων σε θέματα, όπως: Προσφορά και Ζήτηση Εργασίας, Ανεργία Ισορροπίας, Συνάρτηση Παραγωγής, Πραγματικοί Μισθοί και Ακαμψία Μισθών, Πληθωρισμός, Καθεστώς Αγοράς Εργασίας, Διανομή Εισοδήματος, Κατανομή του Πλούτου, Παραγωγικό Κενό, Δυνητικό ΑΕΠ, κ.λπ. 

[11] Οι βάσεις δεδομένων αφορούν στα «επισήμως καταγραμμένα στοιχεία». Δηλαδή δεν περιέχουν τα μη καταγραμμένα στοιχεία που αφορούν στα «εγκλήματα και στην απανθρωπιά της Παραοικονομίας και της Μαύρης Εργασίας» οι οποίες ευδοκιμούν  διαχρονικά και αδιάλειπτα στην «εξευρωπαϊσμένη (Europeanized) χώρα wow!» στην οποία «ανθεί φαιδρά πορτοκαλέα, που κοκκινίζ' η σταφυλή και θάλλει η ελαία (Άγγελος Βλάχος)».

[12] Από εμπειρικές συσχετίσεις του γνωστικού πεδίου της θεωρίας του Shift Share Analysis ένας επιμερισμός των ευθυνών για την κατάντια της «Μακροχρόνια Άνεργης Ελλάδας» μπορεί να αποδοθεί μόνον κατά 20% στην Τοπική Αυτοδιοίκηση α΄ και β΄ βαθμού και κατά 80% αφενός στην εκάστοτε Τροϊκα της Εξουσίας σε συνάρτηση με τις εκάστοτε δομές της Κεντρικής Κυβέρνησης ή όπερ το αυτό κατά 80% στην Τρόϊκα της Εξουσίας και στη Γενική Κυβέρνηση της χώρας όπου εντάσσεται και η Τοπική Αυτοδιοίκηση α΄ και β΄ βαθμού.

[13] Οι μεγάλες τιμές του  ΠοΣυΑν% είναι διαλεκτικά συνδεδεμένες με «χυδαίες, απάνθρωπες, σίγουρα αντιχριστιανικές, εγκληματικές, κανιβαλιστικές και επονείδιστες» καταστάσεις, όπως: φτώχεια, κοινωνικός αποκλεισμός, εισοδηματική ανισότητα, στέρηση μέσων διαβίωσης, παραοικονομία, μαύρη (αδήλωτη) εργασία, εκπόρνευση των απελπισμένων ανέργων, δουλεμπόριο, trafficking, ψυχικές διαταραχές των ανέργων, επανάληψη της εργατικής μετανάστευσης (gastarbeiter) της δεκαετίας του ΄50 και της νέας γενιάς του Brain Drain, κ.λπ. που σωρευτικά αποτυπώνονται στο γενικόλογο τίτλο «Εμπορία ή Αγορά της Ανθρώπινης Εργασίας».

Καταστάσεις οι οποίες σωρευτικά και κατά περίπτωση αγγίζουν περισσότερο από 4 εκατ. συμπολίτες στην Ελλάδα μεταξύ των οποίων υπάρχουν πολυάριθμοι  νεόπτωχοι προερχόμενοι από τη μικρο-μεσαία τάξη χωρίς να λείπουν και οι περιπτώσεις της φτωχοποίησης  των χρεοκοπημένων ατόμων τα οποία προέρχονται από τις πάλαι ποτέ μεσαίες ταξικές διαστρωματώσεις.

Η λουμπενοποίηση, η προλεταριοποίηση, το trafficking, το εμπόριο της ανθρώπινης εργασίας, η περιθωριοποίηση και η πρεκαριατοποίηση των πολιτών έχει καταστήσει την Ελλάδα μια χρεοκοπημένη, διχασμένη και κοινωνικά κατακερματισμένη  χώρα που βρίσκεται σε κατάσταση Χάους και Μεγάλης Εντροπίας 202 χρόνια από την Εθνικοαπελευθερωτική Επανάσταση του 1821. 

«O tempora! O mores!, (Κικέρων)». 

[14] Μια τελευταία παρατήρηση που συνδέει την «Αγορά Εργασίας ή το Εμπόριο της Ανθρώπινης Εργασίας» με το «Έλλειμμα Ανταγωνιστικότητας της Εθνικής και της Περιφερειακής Οικονομίας (που αναλύθηκε στα 6 προηγούμενα άρθρα)» είναι ότι τα δυο μεγέθη βρίσκονται σε μια άρρηκτη, διαλεκτική και ντετερμινιστική σχέση με αυτή τούτη την Οικονομία της ΕΕ27.

Αυτό σημαίνει ότι αν ένα κ-μ της Ευρωπαϊκής Πολυκατοικίας έχει αποτυχημένη Ανταγωνιστικότητα της Οικονομίας (όπως η Ελλάδα), τότε το κ-μ είναι αναγκασμένο όχι μόνον να προχωρήσει σε Δημοσιονομική Λιτότητα, σκληρή Δημοσιονομική Προσαρμογή και Εσωτερική Υποτίμηση αλλά συγχρόνως είναι υποχρεωμένο να προχωρήσει σε Μεταρρυθμίσεις ενίσχυσης και επίρρωσης  του Εμπορίου ή της Αγοράς της Ανθρώπινης Εργασίας συνοδευόμενης από  τη Μείωση Μισθών, την Κινητικότητα και την Ευελιξία της Εργασίας.

Και όλα αυτά υπό την απειλή της επικρεμάμενης Spada di Damocle με συστάσεις και ποινές που καταλήγουν πάντοτε σε βάρος των φορολογούμενων πολιτών και δεν επηρεάζουν το modus vivendi της  Τροϊκας της Εξουσίας και της Γενικής Κυβέρνησης της παραβατικής, αποκλίνουσας, παρεκκλίνουσας και ελλειμματικής χώρας. 

Γεγονός που επιβεβαιώνει το απόφθεγμα «Δεν υπάρχει τίποτα πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των άνισων» όπως είπε ο Αριστοτέλης πριν από 2.300 χρόνια.


ΤΟ  ΓΡΑΦΗΜΑ ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ «ΕΘΝΙΚΟ ΟΝΕΙΔΟΣ» 

ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ


[15] Στο Γράφημα 1 (που έχει σίγουρα πολιτικό ενδιαφέρον) απεικονίζεται η ετήσια εξέλιξη των τιμών του ΠοΣυΑν% σε χρονολογική σειρά από το 1995 έως το 2022 (28 έτη) με την προσθήκη της προφητείας του ΥΠΟΙΟ μέχρι και το 2026 (32 έτη) σύμφωνα με το προαναφερθέν Πρόγραμμα Σταθερότητας. 

Δεν απαιτείται να διαθέτει κανείς σπουδαίο Δείκτη Νοημοσύνης αλλ΄ ούτε να είναι προικισμένος με ένα μεγάλο portfolio ακαδημαϊκών τίτλων για να διαπιστώσει ιδίοις όμμασιν το αίσχος της ανεργίας στην Ελλάδα.

Κοντολογίς: 

(α) Το ΠοΣυΑν% ήταν, είναι και θα είναι πάντοτε και εις τους αιώνας των αιώνων μεγαλύτερο του 5%. 

(β) Το ίδιο ισχύει για τον  ΜΟ του ΠοΣυΑν% (1995-2022) και τον ΜΟ της περιόδου 1995-2026 (32 έτη) κατά τις οποίες το  ΠοΣυΑν% έχει τιμές μεγαλύτερες του 14%.

(γ) Αν η προφητική  και η μαντική πρόγνωση του ΥΠΟΙΟ επιβεβαιωθούν, τότε το 2026 θα «ξεπαγώσουν οι τριετίες των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα» (αφού το 2026 το ΠοΣυΑν% θα είναι 9,80% < 10%) σύμφωνα με τους Θεσμική Δέσμευση που συνομολογήθηκε από το 2ο Μνημόνιο και εφαρμόστηκε με το Ν.4093/ΦΕΚ Α΄222/12-11-2012).

Ακόμη και τότε η κυβέρνηση δεν θα μπορεί να νομοθετήσει το ξεπάγωμα των τριετιών «αν πιο πριν δεν πάρει την έγκριση και της άδεια» των υπερκείμενων εταίρων-αφεντικών. 


ΕΠΙΜΥΘΙΟΝ 


[16] Είναι αδιαμφισβήτητο ότι η Ελλάδα μπορεί συνεκδοχικά να ονομαστεί ως «το Μακροχρόνια Άνεργο κράτος μέλος της ΕΕ27».

Χαρακτηρισμός ο οποίος αλληγορικά θα μπορούσε επίσης να ονομαστεί με το παρωνύμιο «Κράτος Ανεργίτσα» που είναι μια παραλλαγή της φράσης που βρίσκεται στα  καταπληκτικά σκίτσα του μεγάλου Μπόστ (Εικόνα 1).

Όπως φαίνεται στην Εικόνα 1 το «Κράτος Ανεργίτσα»   έχει αδερφό το «Κράτος Πειναλέοντα»  και μητέρα τη ρακένδυτη αλλά ένδοξη «Μαμά-Ελλάδα». 


(συνεχίζεται στο Μέρος 2)




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο