Ερώτηση - τοποθέτηση της ΛΑ.ΣΥ. στο Δημοτικό Συμβούλιο Βριλησσίων


Στις 24/07/2024, σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα.



 Α. Η Λαϊκή Συσπείρωση Βριλησσίων, όπως είχε δεσμευτεί, έθεσε με ερώτηση της προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, στις 24/07/2024, το μείζον ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων στην πόλης μας, καταθέτοντας το σκεπτικό της, καθώς και τις προτάσεις της προς τη διοίκηση του Δήμου μας.


 Β. Τα τροχαία ατυχήματα στα Βριλήσσια είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο, το οποίο δυστυχώς επαναλαμβάνεται διαχρονικά. Από τη στιγμή όμως που επαναλαμβάνεται, τότε αυτό σημαίνει ότι δεν έχει αντιμετωπιστεί όπως θα έπρεπε.

 Άρα, αυτό επίσης σημαίνει ότι, αντικειμενικά και δίχως ίχνος λαϊκισμού όπως ορισμένοι κακεντρεχείς κλακαδόροι θα ισχυριστούν, οι διοικήσεις της πόλης μας, εδώ και χρόνια, δεν έχουν λάβει τα αναγκαία μέτρα ώστε να περιορίσουν, στο μέτρο της δικής τους ευθύνης, τα τροχαία ατυχήματα.

 Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουν οι περισσότεροι, οι εθνικοί δρόμοι δεν είναι οι πιο θανατηφόρες καρμανιόλες (33%). Και όμως, το 60% του συνόλου των τροχαίων σε δημοτικούς και κοινοτικούς δρόμους.

Γιατί, όσο σημαντική είναι η ατομική ευθύνη άλλο τόσο σημαντική (αν όχι περισσότερο) είναι η παρέμβαση της τοπικής διοίκησης με τη δική της αυτοτελή ευθύνη.

 Γ. Η οδική ασφάλεια, προϋποθέτει συμβατότητα μεταξύ παραγόντων που συμμετέχουν και διαμορφώνουν το σύστημα «οδηγός-όχημα-οδικό δίκτυο».

 Οι βασικοί άξονες για να αντιμετωπίσει κανείς τα τροχαία ατυχήματα είναι:

πολεοδομικός σχεδιασμός, μείωση της ταχύτητας, πολύπλευρη κινητικότητα, νομοθεσία, εκπαίδευση.

 Το κοινό στοιχείο που χαρακτηρίζει συνήθως τις φιλοσοφίες οδικής ασφάλειας είναι ότι τα περισσότερα ατυχήματα και τα θύματά τους αποτελούν φαινόμενα τα οποία μπορούν να αποφευχθούν. Τα ατυχήματα δεν θεωρούνται αναπόφευκτα συμβάντα, ή αναμενόμενη συνέπεια της αυξανόμενης ανάγκης της κοινωνίας για μετακίνηση, πόσο μάλλον στο σημερινό πλαίσιο της αποσάθρωσης των ΜΜΕ.


 Δ. Έχοντας λοιπόν τα παραπάνω υπόψη, το οδικό κυκλοφοριακό σύστημα πρέπει να σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο που να μειώνονται τα πιθανά, ανθρώπινα, λάθη.

 Οι παραβιάσεις να είναι λιγότερο ελκυστικές ή φυσικά αδύνατες να πραγματοποιηθούν.

Η δυνατότητα πρόβλεψης του επιπέδου της ασφάλειας σε κρίσιμα σημεία του αστικού οδικού δικτύου, με συγκεκριμένα γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, αποτελεί βασικό κριτήριο αξιολόγησης στην επιλογή της βέλτιστης λύσης σε προβλήματα αστικού κυκλοφοριακού σχεδιασμού.

 Σε εκθέσεις σχετικά με την αποφυγή των τραυματισμών από οδικά ατυχήματα, αριθμούνται μια σειρά από οδηγίες για την επίτευξη της οδικής ασφάλειας και, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι οι τραυματισμοί από τα οδικά ατυχήματα είναι σε μεγάλο μέρος και αποτρέψιμοι και προβλέψιμοι. Το κυκλοφοριακό σύστημα καλείται να βοηθήσει τους χρήστες να αντεπεξέλθουν στις αυξανόμενες απαιτούμενες συνθήκες.

 Ε. Αυτονόητα και οι δυνατότητες που δίνει η εξέλιξη της τεχνολογίας και της επιστήμης στον 21ο αιώνα καταλήγουν όντως ευχές για το αόριστο μέλλον, αφού το κόστος για την υλοποίησή τους προβάλλεται πάντα ως εμπόδιο, καθώς τα πάντα υποτάσσονται στη λογική του «κόστους - ωφέλους».

 Είναι η ίδια όψη του «πάμε και όπου βγει», της προτεραιότητας του κέρδους έναντι της προστασίας της περιουσίας και τη ζωής.

 Η εξυπηρέτηση όμως των αναγκών προϋποθέτει όχι μόνο οργάνωση, μεράκι, αλλά και ένα δήμο, ένα κράτος που θα χρηματοδοτεί όλες τις αναγκαίες δράσεις.


 Στ. Οι βασικές και αναγκαίες προτάσεις της ΛΑ.ΣΥ. Βριλησσίων είναι:

Εδώ και τώρα πρέπει να προχωρήσει η συντήρηση του οδικού δικτύου της πόλης. Όχι με τσιμεντένια μπαλώματα στις τρύπες, αλλά με ολοκληρωμένη ασφαλτόστρωση στους δρόμους της πόλης. Θυμίζουμε ότι εδώ και 20 χρόνια δεν έχει γίνει καμία τέτοια, αναγκαία εργασία. Και αυτό το έργο δεν είναι φυσικά ατομική ευθύνη, αλλά άφευκτη ανάγκη που πρέπει να καλύψει η τοπική και κεντρική διοίκηση.

Να αντιμετωπιστούν άμεσα οι κατασκευαστικές ατέλειες των εργολάβων με την ολοκλήρωση των διάφορων εργασιών που πραγματοποιούν στην πόλη και να αποδοθούν οι ανάλογες ευθύνες τους, αν και όταν χρειάζεται.

Να ολοκληρωθεί το έργο κατασκευής και συντήρησης των διαβάσεων, ιδίως σε νευραλγικά και επικίνδυνα σημεία της πόλης (λεωφόρους, σχολεία, πάρκα, καταστήματα κλπ)

Να τοποθετηθούν άμεσα σήματα σύγχρονης τεχνολογίας (ηλιακό παλλόμενο φανάρι σήμανσης, ηλιακό παλλόμενο στοπ, ανακλαστήρες οδοστρώματος κλπ)

Να ξεκινήσει άμεσα η ενίσχυση της κυκλοφοριακής και οδικής παιδείας των κατοίκων της πόλη (οδηγών και πεζών), ιδιαίτερα των μαθητών, με την αξιοποίηση του πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής που βρίσκεται στο πάτημα Χαλανδρίου. Η κυκλοφοριακή παιδεία είναι υποχρέωση της πολιτείας και δεν μπορεί αυτή η υποχρέωση να μεταφέρεται πάντα στην ατομική ευθύνη.

Ενίσχυση των ΜΜΜ.

Τα παραπάνω δεν λύνουν το πρόβλημα, αλλά το αντιμετωπίζουν, στο μέτρο που μπορεί και πρέπει να ενεργεί κάθε διοίκηση.

Η Λαϊκή Συσπείρωση, με τις δυνάμεις και την ευθύνη που της αναλογεί της θα πιέζει τη διοίκηση του δήμου προς την υλοποίηση των παραπάνω προτάσεών της, καθώς και το κεντρικό κράτος για την χρηματοδότηση των λαϊκών αναγκών.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο