Ερωτήσεις Δημοτικών Συμβούλων, εκλεγμένων με τη Λαϊκή Συσπείρωση Βριλησσίων


ΓΙΑ ΤΗΝ 27η/2024 ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ - 5η /2024 ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ


Ερωτήσεις Δημοτικών Συμβούλων, εκλεγμένων με τη Λαϊκή Συσπείρωση Βριλησσίων:

Βασίλης Αρχιμανδρίτης - «Σχετικά με ζητήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας στα Βριλήσσια».

Α. Πέρασε ήδη ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Δίχως να έχουμε μαντικές ικανότητες, οι προβλέψεις μας σχετικά με την κατάσταση της Εκπαίδευσης στα Βριλήσσια και συνολικά, επιβεβαιώθηκαν. Όσο και αν πασχίζει κεντρική και τοπική διοίκηση να κάνει το άσπρο μαύρο, όσο κι αν προσπαθούν να μας πείσουν ότι «ασχολούνται» και «βάζουν τέλος στο σχολείο – μπάχαλο», η πραγματικότητα τους διαψεύδει.

Το σχολείο που έχουν φτιάξει παλιές και νέες κυβερνήσεις, το ίδιο σχολείο που στηρίζουν και οι διοικήσεις τον Δήμων (τοπική διοίκηση), με τους απανωτούς νόμους και τις αλλαγές που ο ένας μετά τον άλλο ψήφισαν και εφάρμοσαν, είναι ένα σχολείο φτηνό για το κράτος και ακριβό για τις οικογένειες των μαθητών.

Οι πραγματικές μορφωτικές ανάγκες των μαθητών αντιμετωπίζονται ως κόστος, την ίδια ώρα που δίνονται εκατομμύρια σε μονοπωλιακούς ομίλους, στα green deals της πράσινη μετάβασης, στους πολεμικούς σχεδιασμούς κλπ.

Μετά και την κατάργηση των ΝΠΔΔ των Σχολικών Επιτροπών με τον Ν. 5056/2023 (για δήμους μέχρι 100 σχολικές μονάδες) και την ανάθεση της οικονομικής διαχείρισης των σχολείων στους δήμους η κατάσταση στα σχολεία έγινε ακόμα χειρότερη. Πλέον η ίδια η λειτουργία των σχολείων εξαρτάται αναπόδραστα από την τοπική φορολογία και την πιστοληπτική ικανότητα του εκάστοτε δήμου. Εντέλει, αυτό θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση την οικονομική κατάσταση ενός δήμου και της «τοπικής κοινωνίας». Καθόλου τυχαία φυσικά η απόφαση του Υπουργείου για εκατοντάδες αντιπαιδαγωγικές και αντιεπιστημονικές συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη την Ελλάδα.

Βέβαια η υπονόμευση ακόμα και της στοιχειώδους λειτουργίας των σχολείων δεν αποτελεί αστοχία ή «κακιά» νομοθέτηση, αλλά συγκεκριμένη πρόβλεψη, με κατεύθυνση και στόχο το «αυτόνομο» και «βιώσιμο» σχολείο. 

Ένα σχολείο, στο οποίο οι διευθυντές/ριες, υπό την επίκληση της ελλιπούς χρηματοδότησης, κατευθύνονται στο κυνήγι της εξεύρεσης χορηγών από τους διευθυντές ή στην  οικονομική συνεισφορά των γονέων και των συλλόγων τους με τελικό αποτέλεσμα την  περαιτέρω υποβάθμιση της κρατικής επιχορήγησης των σχολείων.

Όλα τα παραπάνω δεν είναι ένα θεωρητικό σχήμα, αλλά η ζώσα πραγματικότητα.



Με τα υποκριτικά λόγια περί «αναβάθμισης τους εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων”», «χιλιάδες διορισμοί» επιχειρείται ο καλλωπισμός της πραγματικότητας, όπως έχει διαμορφωθεί με το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών νόμων, των κυβερνητικών αποφάσεων, της υποχρηματοδότησης και της υποστελέχωσης, αφήνοντας ουσιαστικά ακάλυπτες τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

Την ίδια στιγμή όμως, που η συντριπτική πλειοψηφία του λαού μας, στενάζει με την ακρίβεια και ο μισθός εξανεμίζεται μέχρι τη μέση του μήνα, οι γονείς καλούνται να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να ανταποκριθούν στις λίστες με τα σχολικά αναλώσιμα που φέτος είναι ακόμα πιο «αλμυρές».

Σαν να μην είναι αυτό αρκετό, ήδη και στην πόλη μας, διευθυντές/ριες από διάφορα σχολεία της πόλη, ζητάνε από τους γονείς των μαθητών και τους συλλόγους γονέων να βάλουν πλάτη και να συνδράμουν οικονομικά ακόμα και για την κάλυψη βασικών, στοιχειωδών καθημερινών αναγκών (από τα είδη καθαρισμού μέχρι και χαρτί και μελάνι).

Παράλληλα, τα λαϊκά νοικοκυριά βγάζουν το τεφτέρι για να υπολογίσουν ποιες εξωσχολικές δραστηριότητες μπορούν να αντέξουν και ποιες όχι. Κατά τα άλλα «δημόσια και δωρεάν» παιδεία…

Για εμάς όμως είναι ξεκάθαρο.

Οι ανάγκες των παιδιών μας δεν είναι κόστος. Η πρόσβαση στην παιδεία, στον πολιτισμό και στον αθλητισμό δεν είναι πολυτέλεια και εμπόρευμα αλλά δικαίωμα. Τίποτα από αυτά που δικαιούμαστε εμείς και τα παιδιά μας δεν είναι πολυτέλεια. Δε συμβιβαζόμαστε με αυτήν την κατάσταση. Με αισιοδοξία, που αντλούμε από το χαμόγελο των παιδιών μας, καλούμε τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές να οργανώσουν την πάλη τους μέσα από τα συλλογικά τους όργανα, και να παλέψουν για την ολόπλευρη μόρφωση και τη ζωή που μας αξίζει, για σχολεία και Εκπαίδευση που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες μας.


Β. Στο πλαίσιο της παραπάνω, συνοπτικά αναφερόμενης κατάστασης, ρωτάμε τη διοίκηση του Δήμου Βριλησσίων:

1. Στο 1ο Λύκειο Βριλησσίων μαθητεύουν 385 μαθητές και στο 2ο Λύκειο Βριλησσίων μαθητεύουν 382 μαθητές.  Πώς σχεδιάζει η διοίκηση του Δήμου να αντιμετωπίσει την υπερπληθώρα μαθητών;

2. Σχεδόν στο σύνολο των σχολικών μονάδων της πόλης μαθητές κάνουν μάθημα σε ακατάλληλες προκατασκευασμένες αίθουσες. Αρχικά κατασκευάστηκαν ως προσωρινή λύση, η οποία λύση όμως στην πραγματικότητα έγινε μόνιμη. Μαθητές στοιβάζονται σε αίθουσες – κουτιά, διάδρομοι έχουν μετατραπεί σε αίθουσες, δεν υφίστανται αίθουσες χημείας, μουσικής, τεχνολογίας κλπ. 

Ο σχεδιασμός της διοίκησης για την προσθήκη 3 αιθουσών στο 2ο Γυμνάσιο και 2ο Λύκειο – εις βάρος του ελεύθερου χώρου του σχολείου -  είναι οι αίθουσες αυτές να αποτελέσουν νέα σχολικά τμήματα ή να καλύψουν υπάρχουσες ανάγκες και ελλείψεις (αίθουσες χημείας, μουσικής, τεχνολογίας κλπ);

3. Ποια είναι η σημερινή θέση της διοίκησης σχετικά με το 3ο Λύκειο Βριλησσίων. Σε ποιες κινήσεις έχει προβεί για την κατασκευή του. Αν η θέση της διοίκησης είναι αρνητική ως προς την κατασκευή 3ου Λυκείου, σε ποιες ενέργειες έχει προχωρήσει ώστε να διασφαλιστεί η κυριότητα του οικοπέδου που έχει χωροθετηθεί η κατασκευή του 3ου Λυκείου, ήτοι επί της διασταύρωσης των οδών Κύπρου και Πλαταιών.

4. Πώς σχεδιάζει η διοίκηση του Δήμου να αντιμετωπίσει την άνιση κατανομή του μαθητικού πληθυσμού ανάμεσα στα  σχολεία της πόλης μας, ειδικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χαρακτηριστικό παράδειγμα το 3ο Γυμνάσιο της πόλης;

5. Στο πλαίσιο του ανωτέρω, υπ’ αριθμ. 3, ερωτήματος, ποια η θέση της διοίκησης σχετικά με την κατασκευή της πεζογέφυρας στην οδό Αναπαύσεως, στο ύψος της οδού Αγιάσσου. Αν η θέση της διοίκησης είναι αρνητική ως προς την κατασκευή της πεζογέφυρας, έχει σχεδιάσει εναλλακτικές λύσεις ως προς την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών από τα σχολεία της περιοχής και τη διάσχιση της οδού Αναπαύσεως;

6. Υπάρχουν καταγγελίες της σχολικής κοινότητας ότι σε κυλικεία των σχολείων της πόλης τα προς πώληση προϊόντα αφενός δεν είναι αυτά που ρητά και συγκεκριμένα ορίζει ο νόμος, αφετέρου ότι πωλούνται σε αυξημένες τιμές. Έχουν πραγματοποιηθεί σχετικοί, έκτακτοί και αιφνιδιαστικοί, έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες στα κυλικεία;

7. Ποια τα, μέχρι σήμερα, κενά σε εκπαιδευτικούς στα σχολεία της πόλης;

8. Ποια η εξέλιξη του ελέγχου της αντισεισμικής, αντιπυρικής, ηλεκτρολογικής προστασίας των σχολείων της πόλης; Η διοίκηση έχει αναφέρει ότι έχει ολοκληρωθεί ο πρωτοβάθμιος έλεγχος αντισεισμικότητας. Αν όντως έχει ολοκληρωθεί να δημοσιευθεί, χωρίς καμία επιπλέον καθυστέρηση το πόρισμα των σχετικών ελέγχων. Υπάρχει σχεδιασμός για δευτεροβάθμιο έλεγχο, ιδίως ως αναγκαιότητα στα παλαιότερα σχολικά συγκροτήματα;

9. Σχεδιάζει η Διοίκηση του Δήμου να διεκδικήσει τα συλλογικά αιτήματα των φορέων των γονέων των μαθητών, όπως:

Την άμεση απόσυρση του Ν. 5056/2023 σε ότι αφορά την κατάργηση των σχολικών Επιτροπών.

Την επαναφορά του θεσμικού πλαισίου των Σχολικών Επιτροπών.

Την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα σχολεία στο ύψος των αναγκών τους και διαγραφή των χρεών των σχολείων σε παρόχους Ενέργειας, επικοινωνιών και ύδρευσης.

Την άμεση νομοθετική πρωτοβουλία για τη θέσπιση δωρεάν τιμολογίων Ενέργειας και ύδρευσης για τις σχολικές μονάδες και απαλλαγή των σχολικών δαπανών από ΦΠΑ.

Την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων για την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των δήμων.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο