3η λογοδοσία της δημοτικής αρχής


Τα θέματα συζήτησης στις 26 Ιουνίου 2024


Σας διαβιβάζουμε την ημερήσια διάταξη των θεμάτων που θα συζητηθούν κατά τη διάρκεια της 15ης/2024 ειδικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου (3η/2024 λογοδοσία δημοτικής αρχής), η οποία θα πραγματοποιηθεί δια ζώσης στην αίθουσα συνεδριάσεων, οδός Κισσάβου 11 την 26/6/2024, ημέρα Τετάρτη και ώρα 18:30.

 Θέματα της ημερήσιας διάταξης

(κατατεθέντα έως την 21/6/2024)

Για την 15η/2024 Ειδική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου3η/2024 Λογοδοσία Δημοτικής Αρχής

ΘΕΜΑ 1ο: Ενημέρωση για τις δομές και τα προγράμματα της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής και Πρωτοβάθμιας Υγείας (Δημοτική Σύμβουλος, κ. Σοφία Μαντινίδου)

ΘΕΜΑ 2ο: «Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός αναπτυξιακών προγραμμάτων (πλήρως

χρηματοδοτούμενων) τα οποία εξασφαλίστηκαν από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή

και τα οποία ήταν είτε σε φάση δημοπράτησης είτε σε φάση υλοποίησης.

Ενδεικτικά αναφέρονται:

Προμήθεια και αντικατάσταση 8.000 παλαιών υδρομετρητών με νέους έξυπνους

υδρομετρητές

Προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων

Βιώσιμη μικροκινητικότητα μέσω συστήματος κοινόχρηστων ηλεκτρικών

ποδηλάτων

Συστήματα υπογειοποιημένων κάδων

Αντικατάσταση αγωγών ύδρευσης

Αναβάθμιση των αύλειων χώρων σχολείων του Δήμου, καθώς και χώρων

αθλητικών δραστηριοτήτων

Ερωτάται η διοίκηση σε ποιο στάδιο βρίσκονται τα συγκεκριμένα προγράμματα, υπάρχει

καθυστέρηση στην υλοποίηση τους ή κίνδυνος απώλειας τους;

Παράλληλα, που βρίσκεται η υλοποίηση των έργων Συντήρησης των σχολικών μονάδων

καθώς και Ενεργειακής Αναβάθμισης του 1ου Γυμνασίου και του 1ου Λυκείου;

(Δημοτικός Σύμβουλος, κ. Κωνσταντίνος Βαφειάδης-εκ μέρους της δημοτικής παράταξης)


ΘΕΜΑ 3ο

: Συμπαραστάτης του Δημότη

(Δημοτική Σύμβουλος, κ. Αρσένη-Λάμπρου Παρασκευή (Βούλα))

1.EΙΣΑΓΩΓΗ

Με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4623/2019 (Α΄134) επανήλθε σε ισχύ το

άρθρο 77 του ν.3852/20101 (Α΄87), με το οποίο θεσπίστηκε και εξειδικεύτηκε ο θεσμός

του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης (εφεξής Συμπαραστάτης). Προς

ενημέρωση των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, με την παρούσα εγκύκλιο

παρουσιάζονται βασικά ζητήματα που σχετίζονται με τη διαδικασία επιλογής του

Συμπαραστάτη και εν γένει τον σκοπό και τον τρόπο λειτουργίας του θεσμού. Α.

Διαδικασία επιλογής Συμπαραστάτη Ο Δήμοι άνω των 20.000 κατοίκων και οι νησιωτικοί

Δήμοι, ανεξαρτήτως πληθυσμού, έχουν υποχρέωση να προβούν σε όλες τις απαραίτητες

ενέργειες, προκειμένου να πληρωθεί η θέση του Συμπαραστάτη. Ο νομοθέτης προβλέπει

ότι η διαδικασία επιλογής του Συμπαραστάτη γίνεται εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών

από την εγκατάσταση των δημοτικών αρχών. Από τη διάταξη συνάγεται ότι η προθεσμία

επιλογής του Συμπαραστάτη είναι μεν ενδεικτική, αλλά δεν θα πρέπει να ξεπερνά ένα

εύλογο χρονικό διάστημα, πέραν του προβλεπόμενου διμήνου. Ωστόσο, λόγω της

μακρόχρονης διοικητικής πρακτικής που έχει εδραιωθεί από το έτος 2012 και της

ανάγκης πλήρωσης της θέσης του Συμπαραστάτη προς διευκόλυνση των πολιτών, είναι

δυνατή η επαναπροκηρυξη της θέσης του Συμπαραστάτη κατά τη διάρκεια της δημοτικής

περιόδου, σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η επιλογή του στις δύο

προβλεπόμενες στο νόμο συνεδριάσεις.

Επιχειρήματα

1.Διαμεσολάβηση - Διερεύνηση καταγγελιών Ο Συμπαραστάτης αποτελεί θεσμό

διαμεσολάβησης μεταξύ των πολιτών, των επιχειρήσεων και του Δήμου, αποσκοπώντας

στον έγκαιρο εντοπισμό και την αποτελεσματική αντιμετώπιση φαινομένων

κακοδιοίκησης, στη διασφάλιση της αμεροληψίας των δημοτικών αρχών και στην

αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δήμου.

2. Δημοσίευση ετήσιας έκθεσης Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 77 § 5 του ν.

3852/2010, βασική υποχρέωση του Συμπαραστάτη συνιστά η σύνταξη και δημοσίευση

ετήσιων απολογιστικών εκθέσεων. Η ανωτέρω πρακτική αποτελεί κοινό τόπο των

θεσμών ενδιάμεσου ελέγχου της κακοδιοίκησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο, εξυπηρετώντας

την ανάγκη δημοσιότητας και επικοινωνίας της δράσης των διαμεσολαβητών, καθώς και

την ανάγκη επίτευξης διαφάνειας στη δράση τους. Σημειώνεται ότι, 9 Σύμφωνα με τη

διάταξη του άρθρου 238 του ν. 3852/2010, όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το

άρθρο 131 του ν. 4555/2018: «Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ ΟΤΑ ο έλεγχος

νομιμότητας των πράξεων, κατά τα άρθρα 225 έως 227, ασκείται από τον Συντονιστή της

οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τις Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του

Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006)». Διανομή μέσω 'ΙΡΙΔΑ' με UID:

5db162660494ae090956a7a0 στις 07/01/20 15:51 8 οι διατάξεις του ν. 3852/2010 δεν 

ορίζουν το ελάχιστο περιεχόμενο της ετήσιας έκθεσης, επομένως η διαμόρφωσή του

εναπόκειται στην ευχέρεια του Συμπαραστάτη.

3. Υποβολή ειδικών προτάσεων Βάσει των διατάξεων του άρθρου 77 § 5 εδ. γ’ επ. του ν.

3852/2010, ο Συμπαραστάτης δύναται να καταθέτει ειδικές προτάσεις βελτίωσης της

δημοτικής διοίκησης. Η ειδικές προτάσεις αποσκοπούν, κατά κανόνα, στη βελτίωση των

σχέσεων της δημοτικής διοίκησης με τους διοικουμένους, ενώ εκδίδονται επ’ ευκαιρία

σημαντικών φαινομένων κακοδιοίκησης που εντοπίζονται από τον Συμπαραστάτη,

συνήθως μέσω των αναφορών που υποβάλλονται αλλά και με οποιοδήποτε άλλο

πρόσφορο τρόπο.

Απευθυνόμενος ο δημότης στον συμπαραστάτη, θα απεμπλακεί από τα γρανάζια της

γραφειοκρατίας, αφού ο συμπαραστάτης θα είναι αυτός που θα απευθυνθεί στις

αρμόδιες υπηρεσίες, θα εκθέσει το πρόβλημα τους και αφού πράξει όλες τις

απαιτούμενες ενέργειες, θα τον ενημερώσει για τα αποτελέσματα των ενεργειών του.

Επιπλέον, δεδομένου ότι ο συμπαραστάτης του δημότη κινείται έξω από την λογική της

άσκησης της πολιτικής και έξω από την λογική της εργασίας του δημοσίου υπαλλήλου,

λειτουργεί διαφορετικά, διαμεσολαβώντας μεταξύ του δημότη και των υπηρεσιών, με

σκοπό να καταλήξει σε ένα δίκαιο αποτέλεσμα.

Η πρότασή του βέβαια δεν είναι δεσμευτική, ούτε δεσμεύει τα όργανα του Δήμου, που

φέρουν και την ευθύνη της λήψης των αποφάσεων. Οι δημότες όμως και οι επιχειρήσεις,

έχουν μια εναλλακτική λύση για την επίλυση της διαφοράς τους.

Στόχος η βελτίωση των σχέσεων της δημόσιας διοίκησης με τους διοικούμενους και

αφετέρου, ακόμα και στην περίπτωση που θα υπάρχει αδυναμία επίλυσης του

προβλήματος ενός δημότη, ο δημότης να μην αρκείται απλώς στην διαπίστωση

αδυναμίας επίλυσης του προβλήματος του, αλλά να του δίνονται οι επαρκείς εξηγήσεις,

ώστε να γνωρίζει και να κατανοεί και το λόγο για τον οποίο δεν είναι εφικτή η επίλυση

του.

ΠΡΟΤΑΣΗ – ΕΡΩΤΗΜΑ

Προτίθεται η δημοτική αρχή να συστήσει το θεσμό του συμπαραστάτη του Δημότη και αν

ναι πότε. Αν όχι για ποιο λόγο ?

ΘΕΜΑ 4

ο

: «Ενημέρωση για τα τον προγραμματισμό σας»

(Δημοτική Σύμβουλος, κ. Ράπτη Σοφία)

Έχουν παρέλθει 6 μήνες από την ανάληψη της δημοτικής αρχής.

Ποιος ο προγραμματισμός σας μετά τις προεκλογικές σας δεσμεύσεις, για τα μεγάλα

θέματα τα οποία είχατε εξαγγείλει και που απασχολούν τον δήμο μας? (Δεν

αναφερόμαστε σε εκείνα που ήδη έχουν δρομολογηθεί από προηγούμενη διοίκηση και εκτελούνται ήδη) 

Δεν έχετε ακόμη παρουσιάσει συγκεκριμένο πλάνο προγραμματισμού . Υπάρχει στον

κοντινό σας ορίζοντα? Ποιες οι ενέργειες σας για κάθε εξαγγελία σας ξεχωριστά.

ΘΕΜΑ 5

ο

: « Προγραμματισμός-διαχείριση –αντιμετώπιση προβλημάτων μετά

την συγχώνευση των Ν.Π.»

(Δημοτικός Σύμβουλος, κ. Λιακόπουλος Κωνσταντίνος)

Εισαγωγή

Ως γνωστόν από 30/6 καταρούνται τα ΝΠΔΔ, μεταξύ των οποίων και οι Σχολικές

Επιτροπές.

Η μέχρι σήμερα λειτουργία ήταν προκαθορισμένη ως προς την επίλυση των

προβλημάτων αλλά και την αυτονόητη χρηματοδότηση για τα λειτουργικά έξοδα και την

συντήρηση .

Ερώτηση

Ποιος είναι ο προγραμματισμός σας για την άμεση αντιμετώπιση των καθημερινών

προβλημάτων που θα προκύπτουν στα σχολεία μας? Ποιος θα διαχειρίζεται τα χρήματα

που αντιστοιχούν στα σχολεία μας ? Οι διευθυντές και Προϊσταμένων των σχολικών

μονάδων, σε ποιον θα απευθύνονται για το όποιο πρόβλημα προκύψει?

Πρόταση

Η Αντιδημαρχία Παιδείας θα μπορούσε να έχει δικό της κωδικό στον Προϋπολογισμό

(χρηματικό ποσό ) για την άμεση επίλυση όλων. Προτίθεστε να το κάνετε?

ΘΕΜΑ 6

ο

: «ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΡΕΜΑΤΟΣ

«ΒΡΙΛΗΣΣΟΣ»»

(Δημοτικός Σύμβουλος, κ. Τσούτσιας Ιωάννης)

Στις 22 Απριλίου 2024, δημοσιεύσαμε στην ιστοσελίδα μας, και ενημερώσαμε σχετικά, για την

ύπαρξη και δεύτερης επιστολής κατοίκων για το ρέμα Βριλησσού.

(https://www.drasivrilissia.gr/Articles/Article/4853).

Από την επιστολή αυτή προκύπτει ότι οι κάτοικοι, έχοντας λάβει γνώση, μέσω των Τεχνικών

Υπηρεσιών του Δήμου Βριλησσίων, της μελέτης της αντιπλημμυρικής προστασίας του ρέματος

Βριλησσού, επιβεβαιώνουν αυτό για το οποίο είχαμε ήδη ενημερώσει το δημοτικό συμβούλιο,

(https://www.drasivrilissia.gr/Articles/Article/4825), ότι δηλαδή σε περίπτωση που υλοποιηθεί η

συγκεκριμένη μελέτη, θα υπάρξει πλήρης καταστροφή του πρασίνου που έχει αναπτυχθεί πέριξ

και εντός του ρέματος Βριλησσού.

Η ανωτέρω μελέτη περιλαμβάνει τέσσερις (4) οριζοντιογραφίες από την οδό Ολύμπου –

συνέχεια Αναπαύσεως – συνέχεια Άνω Βριλήσσια. Σύμφωνα με το ιστορικό του ζητήματος, που

οι ίδιοι αναγκαστήκαμε να αναζητήσουμε, η οριοθέτηση του ρέματος έγινε με το ΦΕΚ 81Δ/2004

και παρελήφθη από τον Δήμο Βριλησσίων (δεν γνωρίζουμε ακριβώς την ημερομηνία

παραλαβής). Η υδραυλική μελέτη για τα έργα επί του ρέματος ανατέθηκε στην εταιρεία

ΥΔΡΟΝΟΜΗ ΕΕ και η πρώτη υποβολή έγινε στις 16/12/2014 με υπογράφοντες μηχανικούς την Ελένη Χούλη για την σύνταξη και τον Ευστράτιο Βέργο για τον έλεγχο και την έγκριση. Στις

7/8/2015 έγινε δεύτερη υποβολή της μελέτης κατόπιν αιτήματος του Δήμου για επιπλέον έργα

(πεζογέφυρες κλπ). Επειδή το ανωτέρω έργο αφορά και τον Δήμο Χαλανδρίου η περιβαλλοντική

μελέτη ανατέθηκε από τον ανωτέρω Δήμο με την υπ’ αρίθμ. 961/2015 απόφαση της Οικονομικής

Επιτροπής στις 30/12/2015 με απευθείας ανάθεση στην ίδια εταιρεία ΥΔΡΟΝΟΜΗ ΕΕ, έναντι του

ποσού των 14.000€.

Όπως προκύπτει από την εφαρμογή της μελέτης στο έδαφος, στην οδό Αμαζόνων προβλέπεται

να κοπούν όλα τα ανεπτυγμένα για δεκαετίες υπάρχοντα δέντρα. Το ίδιο πρέπει να ισχύει και για

το υπόλοιπο μήκος του ρέματος μέχρι την οδό Αναπαύσεως. Το ίδιο προφανώς προβλέπει και η

περιβαλλοντική μελέτη του έργου, δηλαδή την κοπή όλων των δέντρων και προς τούτο

εξασφαλίστηκε και έγκριση από το Δασαρχείο Πεντέλης.

Για όλα τα προηγούμενα έχουμε ενημερώσει τους δημοτικούς παράγοντες, τόσο εμείς, ως

δημοτική παράταξη, όσο και οι εκπρόσωποι των κατοίκων της περιοχής.

Αλλά δύο μήνες μετά, δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη. Ούτε και ενημέρωση για το ζήτημα! Τι

ακριβώς προβλέπει η μελέτη; Πώς θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα των μεγάλων δέντρων; Ποια

συνεννόηση έχει γίνει με τον Δήμο Χαλανδρίου, ο οποίος έχει εκπονήσει την αντίστοιχη

«περιβαλλοντική» μελέτη; Τι ακριβώς προβλέπει η τελευταία; Υπάρχει έγκριση του Δασαρχείου

Πεντέλης για την κοπή των δέντρων;

Τελικά, κατά την διοίκηση, υπάρχει τρόπος να σωθούν τα δέντρα της οδού Αμαζόνων, χωρίς να

αλλάξει, είτε το ΦΕΚ οριοθέτησης του ρέματος, (προβλέποντας ζώνη πεζοδρομίου και πράσινου

για την στενή αυτή οδό) είτε ο τρόπος κατασκευής των υδραυλικών έργων. Και ποιος θα τα

διευκρινίσει όλα αυτά;

Προτείνουμε να δρομολογηθεί παρουσίαση της μελέτης στο Δημοτικό Συμβούλιο από τους

μελετητές του έργου, (δεν πρέπει να είναι και τόσο δύσκολο να βρεθούν, όλο και αναλαμβάνουν

μελέτες για έργα των Βριλησσίων), ώστε να ενημερωθεί το δημοτικό συμβούλιο και οι δημότες.

ΘΕΜΑ 7

o : «Στοιχεία ωφελουμένων στο ΚΑΠΗ Βριλησσίων και σε δομές του Δήμου»

(Δημοτική Σύμβουλος, κ. Παπαχριστοδούλου Μαρίνα)

Πληροφορηθήκαμε ότι δεν θα ανανεωθεί η συνεργασία του Δήμου με την ιατρό που εξυπηρετεί

τα μέλη του ΚΑΠΗ Βριλησσίων στο ζήτημα της συνταγράφησης φαρμάκων, επειδή η ίδια, έρχεται

συχνά στην αντιδεοντολογική θέση να συνταγογραφεί απουσία του ασφαλισμένου, μάλιστα, σε

ασφαλισμένους των οποίων η διεύθυνση κατοικίας, όπως τουλάχιστον εμφανίζεται στην

πλατφόρμα του ΕΟΠΥΥ, βρίσκεται εκτός του Δήμου.

Με αυτήν την αφορμή η διοίκηση ερωτάται:

1) Γίνεται συστηματικός έλεγχος εάν τα μέλη του ΚΑΠΗ είναι κάτοικοι Βριλησσίων;

Πόσα εγγεγραμμένα μέλη έχει το ΚΑΠΗ σήμερα και πόσα ανά έτος την τελευταία πενταετία;

Πόσες συνταγογραφήσεις συνταγών γίνονται σήμερα και ανά έτος την τελευταία πενταετία; Πώς

εξασφαλίζετε η ισότιμη συμμετοχή των μελών στις δραστηριότητες της δομής, πχ εκδρομές,

καλοκαιρινά μπάνια κλπ, ώστε να μην συμμετέχουν πάντα οι ίδιοι και να μην δημιουργούνται

παράπονα, αίσθημα αδικίας ή ατμόσφαιρα ρουσφετολογίας;

2) Αντιστοίχως, πόσοι είναι σήμερα και πόσοι ανά έτος την τελευταία πενταετία, οι ωφελούμενοι

του Κοινωνικού Παντοπωλείου; Υπάρχει συστηματικός έλεγχος ώστε να πληρούνται τα

εισοδηματικά κριτήρια;

3) Αντιστοίχως, πόσοι δημότες είναι σήμερα εγγεγραμμένοι στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» και ανά έτος την τελευταία πενταετία;